Европейският съюз спира полетите със самолети Боинг 737 МАКС 8
За по-малко от шест месеца станаха две катастрофи със самолети от този модел
Европейският съюз спира полетите със самолети Боинг 737 МАКС 8 (737 MAX 8) до изясняване на причините за катастрофата в Етиопия. Това съобщи днес Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), цитирана от световните агенции.
Забраната влиза в сила днес от 19.00 часа по Гринуич (21 часа българско време). Спират се полетите на всички тези самолети, независимо дали летят за, от Европа или вътре в ЕС, и независимо дали операторите са европейски или на трети страни.
По-рано Франция, Германия, Ирландия, Австрия, Италия, Белгия, Полша, Холандия и Норвегия обявиха, че временно затварят въздушното си пространство за полети на Боинг 737 МАКС 8.
За по-малко от шест месеца станаха две катастрофи със самолети от това ново поколение. Боинг 737 МАКС 8 (Boeing 737 MAX 8) на Етиопските авиолинии, изпълняващ полет за Найроби, катастрофира в неделя малко след излитане от Адис Абеба. Загинаха всичките 157 души в самолета. През октомври миналата година същият модел самолет, собственост на индонезийската компания "Лайън еър" се разби малко след излитането, причинявайки смъртта на 189 души.
Боинг понася сериозен удар
Акциите на американския самолетостроител Боинг (Boeing) понесоха нов удар днес, намалявайки с над 25 млрд. д. пазарната му стойност за последните два дни, предаде Ройтерс. Ценните книжа днес поевтиняха със 7 на сто до 372 д. в обедната търговия, след спада с 5 на сто вчера. Понижението поставя котировките напът към най-голямата им двудневна загуба в проценти от юни 2009 година.
Моделът 737 с една пътека, който е най-продаваният граждански самолет в света, има централно значение за бъдещето на Боинг. Линията МАКС е най-бързо продаващата се в историята на компанията. За нея са приети над 5000 поръчки, като неизпълнените се оценяват на близо 500 млрд. долара по каталожни цени.
Американските авиационни власти дадоха на Боинг срок до април да направи промени, но въпреки това обявиха самолета за годен да лети. Според тях няма нужда от забрани на полетите.
Според експерти по сигурността все още е твърде рано да се спекулира какво е довело до катастрофата, като черните кутии тепърва трябва да посочат причината.