EPA/БГНЕС
Защо ”Опел” направи завой към Русия
"Опел" прави завой към Русия", „Ставаме важна част от глобалната автомобилна индустрия”, „Превзехме Опел”.
Това са част от заглавията в руските медии след принципното решение на General Motors да продаде европейския си филиал на консорциум, включващ канадско-австрийската компания Magna и руските Сбербанк и ГАЗ, предаде БНР. Мнозина в Русия се питат защо най-голямата в Източна Европа банка купува банкрутирал автопризводител и то в период на световна криза. Отговор дава шефът на Сбербанк Герман Греф, който не крие, че чрез придобиването на "Опел" Русия ще има шанс да преструктурира и модернизира своята автомобилна индустрия.
Ключова роля за това има и контролираната от олигарха Олег Дерипаска група ГАЗ, която участва в консорциума не с финанси, а със своите производствени мощности. Модерният завод в Нижни Новгород, който в момента сглобява не особено популярната нова "Волга" по лиценз на "Крайслер", е готов да произвежда 180 хиляди коли годишно с марката "Опел". Пренастройката на поточните линии ще отнеме от 3 до 9 месеца. Освен това групата ГАЗ ще предостави на новия консорциум и своите над 200 дилърски центрове с намерението "Опел" да превземе една пета от автомобилния пазар в Русия, като пласира 1 милион коли годишно.
Банкерът Герман Греф, който финансира сделката, предупреди обаче че все още е рано да се отваря бутилката с шампанско, тъй като на този етап е налице само принципното съгласие на ръководството на General Motors за продажбата на "Опел". Предстоят преговори по детайлите на споразумението, което ней-вероятно ще бъде подписано в края на ноември или началото на декември. Германското правителство на свой ред прие с облекчение и умерен оптимизъм решението на "Дженерал мотърс" да продаде 55 на сто от акциите на "Опел" на консорциума Магна-Сбербанк.
„Това решение ще даде възможност за преструктуриране на концерна, но то не може да бъде повод за еуфория”, заяви федералният министър на икономиката Карл Теодор цу Гутенберг. Той определи решението като „положителен сигнал”. „Сега обаче е необходима много работа за преструктурирането на "Опел" и превръщането му отново в конкурентоспособен автомобилостроител”, каза още министърът на икономиката. Той изключи възможността от нови държавни помощи за "Опел".
Германското правителство гарантира кредит от 1,5 милиарда евро за автомобилния гигант и обеща при поемането на концерна от "Магна" да отпусне нови 3 милиарда евро.
Опозиционните лидери в Германия приеха решението за продажбата на "Опел" като мярка за подкрепа на управляващите партии преди парламентарните избори. Според лидера на Свободните демократи Гидо Вестервеле работните места не са спасени. Той разкритикува още правителството за отсъствието на яснота по детайлите на договора. Новите собственици предвиждат да съкратят 3000 от работещите в германските заводи 25 хиляди души. Едновременнно с това те обещават да не закриват нито едно от четирите предприятия в Германия.
Ключова роля за това има и контролираната от олигарха Олег Дерипаска група ГАЗ, която участва в консорциума не с финанси, а със своите производствени мощности. Модерният завод в Нижни Новгород, който в момента сглобява не особено популярната нова "Волга" по лиценз на "Крайслер", е готов да произвежда 180 хиляди коли годишно с марката "Опел". Пренастройката на поточните линии ще отнеме от 3 до 9 месеца. Освен това групата ГАЗ ще предостави на новия консорциум и своите над 200 дилърски центрове с намерението "Опел" да превземе една пета от автомобилния пазар в Русия, като пласира 1 милион коли годишно.
Банкерът Герман Греф, който финансира сделката, предупреди обаче че все още е рано да се отваря бутилката с шампанско, тъй като на този етап е налице само принципното съгласие на ръководството на General Motors за продажбата на "Опел". Предстоят преговори по детайлите на споразумението, което ней-вероятно ще бъде подписано в края на ноември или началото на декември. Германското правителство на свой ред прие с облекчение и умерен оптимизъм решението на "Дженерал мотърс" да продаде 55 на сто от акциите на "Опел" на консорциума Магна-Сбербанк.
„Това решение ще даде възможност за преструктуриране на концерна, но то не може да бъде повод за еуфория”, заяви федералният министър на икономиката Карл Теодор цу Гутенберг. Той определи решението като „положителен сигнал”. „Сега обаче е необходима много работа за преструктурирането на "Опел" и превръщането му отново в конкурентоспособен автомобилостроител”, каза още министърът на икономиката. Той изключи възможността от нови държавни помощи за "Опел".
Германското правителство гарантира кредит от 1,5 милиарда евро за автомобилния гигант и обеща при поемането на концерна от "Магна" да отпусне нови 3 милиарда евро.
Опозиционните лидери в Германия приеха решението за продажбата на "Опел" като мярка за подкрепа на управляващите партии преди парламентарните избори. Според лидера на Свободните демократи Гидо Вестервеле работните места не са спасени. Той разкритикува още правителството за отсъствието на яснота по детайлите на договора. Новите собственици предвиждат да съкратят 3000 от работещите в германските заводи 25 хиляди души. Едновременнно с това те обещават да не закриват нито едно от четирите предприятия в Германия.