Всекидневникът се позовава на британския журналист Шенън Молони, който 30 години изследва историята на кораба.

Пожарът на борда е започнал още преди съдът да отплава от Саутхемптън, твърди Молони.

Няколко седмици безуспешно се опитвали да спрат горенето на въглищата. Обшивката на кораба се нагряла и именно поради това сблъсъкът с айсберг се оказал с толкова печални последици.

Журналистът анализира снимки, на мястото от обшивката, повредено при сблъсъка. Там той открил следи от сажди, а специалисти казали, че те вероятно са се появили от горене в един от складовете за въглища.

Собствениците на съда, както твърди Молони, знаели за пожара, но скрили факта от пътниците. На екипажа било заповядано да мълчи за инцидента.

Поради температурното въздействие на огъня, обшивката на кораба на определено място се е нагряла до около 1000 градуса по Целзий и стоманата изгубила до 75% от здравината си, станала много чуплива.

Когато на петия ден от пътешествието "Титаник" се сблъсква с айсберга, обшивката не издържа, в борда се появява огромна пробойна.

Затова, твърди журналистът, айсбергът не трябва да бъде смятан за единствен виновник за катастрофата.

Презокеанският лайнер "Титаник" потъва по време на първия си трансатлантически рейс в нощта на 14 срещу 15 април 1912 г. в северната част на Атлантическия океан след сблъсък с айсберг. Той потъва за 2 часа и 20 минути.

В момента на катастрофата на борда му се намират 1316 пътници и 891-членен екипаж или общо 2207 души. От тях се спасяват 705, а 1502 загиват.