Идеята на Airbnb за "Нощ на Великата стена" удари на камък
Не за първи път компанията има проблеми с китайските власти
Компанията за краткосрочно отдаване под наем на жилища Еърбиенби (Airbnb) не можа да осъществи най-новата си маркетингова идея в Китай, след като регулаторните власти се обявиха против промоционална оферта за преспиване на Великата китайска стена, предаде Ройтерс.
Идеята бе критикувана и в интeрнет от хора, обезпокоени, че така ще бъдат нанесени щети на световната забележителност, допълва Франс прес.
Новината за състезанието "Нощ на Великата стена" подпали социалните мрежи в Китай. Критици заклеймиха инициативата като рекламен трик, който не уважава древните културни паметници.
Комисията за култура на област Янцин, където се намира стената, посочи в съобщение, че не е била предупредена за такова събитие и не е давала одобрението си.
Решихме да не продължаваме с това събитие, а работим по редица други предложения и инициативи, които представят Китай като дестинация, посочи във вторник Еърбиенби.
Конкурсът, обявен миналата седмица, прикани потребителите да напишат есе за преодоляването на културните бариери и изграждането на нови връзки.
Четиримата победители щяха да имат възможност да прекарат нощ в специална спалня, изградена в древна наблюдателна кула на стената, която Еърбиенби посочи, че е направена с консултациите на експерти в областта на запазването на културни обекти, така че да не се налага да бъде преместено "и едно пиронче" от стената.
Великата китайска стена е сред 28-те обекта от най-новия кръг конкурси, обявени от Еърбиенби. Конкурсите дават възможност да се спи например на Големия бариерен риф, легендарния бостънски бейзболен стадион "Фенуей Парк" или катакомбите в Париж.
Не за първи път компанията има проблеми с китайските власти. Преди трябваше да спира услугите си по време на политически чувствителни събития и да се съобразява със строгите разпоредби.
Миналата година компанията обяви, че ще започне да предоставя информация за наемодателите на държавните агенции в съответствие с разпоредбите, изискващи туристите да се регистрират адресно в полицията до 24 часа след пристигането си в Китай или да бъдат на хотел. Еърбиенби разширява дейността си в Китай и се надява да засили растежа си в най-населената страна в света. Миналата година компанията обяви, че ще увеличи над три пъти местните си служители и ще удвои инвестициите си в региона.