Обновена пътна настилка, по-бързи и тихи трамваи, нови спирки, отводнителна система и повече зеленина са приоритетите, заложени в проекта на "Спаси София" за превръщането на "Джеймс Баучер" в зелен булевард в столицата. Организацията представи днес предложенията си на гражданите на столичния район "Лозенец", предаде БТА.

Искаме да направим цялостна реконструкция, с която хем да запазим чара на булеварда с паветата и градския транспорт, хем със съвременни и иновативни методи да направим стъпна напред в инфраструктурата на града с мерки за устойчиво развитие, каза за БТА общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев.

В проекта са заложени пет конкретни мерки, добави архитектът Росица Николова. Тя каза, че се предвижда цялостно пренареждане на паветата като първа стъпка. Следващите стъпки са реновиране на тротоарите и ремонтиране на спирките, за да стане градският транспорт по-привлекателен за пътуване, обясни архитектът. Тя посочи, че в момента релсите по булеварда са криви.

Въвеждане на системи, които да управляват дъждовната вода е друга цел на проекта. Екологът Пламена Терзирадева подчерта, че това е важно, защото при по-силен порой има вероятност за разрушаване на пътната настилка и за наводнение.

В цяла София канализацията е комбинирана - в едни и същи тръби тече и дъждовна, и отпадъчна вода от нашите домове и офиси. Това разваля качеството на дъждовната вода и може да претовари системата, обясни специалистът. И подчерта, че дъждовната вода е ресурс, който може да се използва за развитието на зелена инфраструктура, като например, да се поливат зелените площи, които допринасят за намаляване на фините прахови частици.

Абсолютно съм сигурен, че може да достигнем до работеща визия за булеварда, защото това е място с изключителен потенциал, който не се използва. Самата функция на булеварда трябва да се преосмисли, коментира за БТА Константин Павлов, кмет на район "Лозенец", който заяви подкрепа за проекта.

От "Спаси София" посочиха още, че проектът за булеварда може да се изпълни на етапи. На въпрос за стойността на проекта, архитект Николова посочи, че това няма да е евтина инвестиция, но ще има цялостен ефект и цената ще бъде оправдана.

Този проект да бъде разработен в още по-голям детайл и след местните избори през есента да бъде възложен на проектанти, са плановете на "Спаси София", каза Борис Бонев, който изрази увереност, че организацията ще е част от управлението на столицата след бъдещия вот.