Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт предлага да бъде създаден единен интернет сайт на всички автогари по Черноморието по примера на Румъния, защото в момента всеки град има собствена автогара със собствен сайт, което прави търсенето на информация изключително неудобно. Това е едно от предложенията на сдружението за подобряване на достъпа до туристически обекти на територията на Източна България и Черноморското крайбрежие изпратено до три ресорни министерства и няколко области в районите, получено и в БТА.

Наблюдения на инициативата показват, че нашите хотели продължават да разчитат силно на организираните от туроператори туристи, докато големият туристически бум в момента е от самоорганизираните като съотношението е 2 към 1 в тяхна полза по международни дестинации и достига 10 към 1 при вътрешните. По тази причина според инициативата е необходим подробен анализ на това какви туристи посещават България в тази посока.

Много от интересните места по Черноморието са трудно достъпни или изцяло недостъпни с обществен транспорт, пишат в писмото си от инициативата. От организацията привеждат също и примери на влошен пешеходен достъп, като посочват, че на много места липсва изцяло пешеходна или велосипедна инфраструктура. Според инициативата е необходимо възстановяване на водния обществен транспорт с европейско финансиране.

Друга значима възможност, която да подпомогне целия регион, е замразеният на настоящия етап проект за изграждане на градска железница Бургас - Слънчев бряг по част от съществуващите жп линии в района. Тази концепция би предизвикала и допълнителен туристически поток само заради пътуването с влак в близост до морето, да не говорим, че би променила коренно мобилността в района на агломерацията Бургас - Поморие - Равда - Несебър - Слънчев бряг, пишат в от инициативата. От там напомнят, че през 40-те години на ХХ в. жп връзката Поморие - Несебър е била на път да се изгради, но е забавена, заради войната и остава нереализирана.

От инициативата смятат още, че трябва да има усъвършенстване на съществуващи добри практики като електрическите минибуси в градската градина на Бургас, за които обаче липсва достатъчно информация и които не правят връзка през централната част на Морската градина.

Организацията дава примери от Румъния, където има крайбрежна железница между Кюстенджа и Мангалия, маршрутките са с интервал 30 минути между Мангалия и курортното селище до нашата граница - Вама Веке, освен това има румънска маршрутка Кюстенджа - Варна - Кюстенджа, но липсва такава от българска страна, която да е удобна за българските туристи.