Правят велоалеи по столичния "Тодор Каблешков" като в Копенхаген
Започна разширението на булеварда, което ще се осигури директна връзка от "България" до "Симеоновско шосе"
От днес започва разширението на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Луи Айер".
Булевардът е част от вътрешния градски ринг, чието изграждане е важно за разтоварване на транзитния трафик в града. Затова изграждането на всички участъци от вътрешните рингове, както и довършването на "Околовръстния път" са стратегическите задачи за София, коментира кметът на София Йорданка Фандъкова.
Бул. "Тодор Каблешков" ще бъде 4-лентов булевард, с еднопосочни велоалеи от двете страни и трамвайно трасе в средата, за което се резервира трасе. Целта ни е с изграждането на бул. "Т. Каблешков" и бул. "Филип Кутев" да създадем връзка от бул. "Цар Борис III" през бул. "България" и бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе".
Първоначално ще се работи в отсечка от около 1 км до ул. "Боянски Водопад". Движението няма да бъде спирано, защото разширението ще се извършва изцяло в южната част и няма да засегне съществуващия бул. "Тодор Каблешков".
Целият проект за ремонт на бул. "Тодор Каблешков" е разделен на седем етапа. Обновяването на първия участък трябва да завърши до края на август при благоприятни атмосферни условия.
Следващият участък на разширението на "Тодор Каблешков" е от "Луи Айер", през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе". В момента там текат отчуждителни процедури.
Общината е инвестирала 11 млн. лв. в отчужденията на имоти, които попадат в първата част от трасето. В момента продължава придобиването на още 116 имота. 34 от тях вече са общинска собственост.
Освен разширение на булеварда, ще бъде подменена тротоарната настилка. Ще бъде изградена бус лента и ново трамвайно трасе, както и велоалея.
"Велоалеите се изработват като в Копенхаген. Те ще бъдат на различно ниво от платното, на което се придвижват автомобилите. Ще бъдат леко повдигнати, но няма да бъдат на нивото на тротоарите. Установихме, чу не е добро решение велосипедисти и пешеходци да са на едно ниво предвид различната скорост на придвижване", обясни арх. Здравко Здравков.