На сайта на ЦГМ гражданите ще имат информация за свободните места, каза изпълнителният директор на дружеството Християн Петров пред БНР.

"Идеята на буферните паркинги е да дойдем до метрото с автомобил си и да го оставим на паркинга. Ние не заплащаме за това, а автомобилът ни е пазен от служителина ЦГМ. След това ползваме метрото, връщаме се до "Цариградско шосе", качваме се на автомобила си и се прибираме вкъщи", поясни Петров.

Той бе категоричен, че се събират повече приходи след поскъпването на билета за единично пътуване от 1 лев на 1,60 лева.

"Повече приходи се събират от продажбата на абонаментни карти", уточни Петров.

По думите му още от септември ще влязат в употреба нови автобуси, които са 110 на брой.

"Едно от първите неща, които ще направим, е да въведем уеб платформа, която ще позволи на гражданите да пристигат много лесно от точка “А“ до точка “Б“. Удобството е човек да може да предвиди за колко време ще му отнеме това", каза директорът на ЦГМ.

Той е убеден, че градският транспорт може да стане по-удобен от използването на кола в столицата. В подкрепа на думите си Петров посочи, че за два месеца е минала бройката на всички карти, купени през миналата година.

Втората насока, по която ЦГМ работи, е изграждане на документация стартиране на процедура по избор на изпълнител на интелигентна система за таксуване.

"Тази система ще позволи човек с един билет да може да използва както подземния – метрото, така и наземния транспорт. Това ще ни позволи да имаме по-справедлива тарифна политика. Сега се запознаваме с документацията, подготвена за тази процедура и технологиите, налични в ЦГМ", обясни директорът на ЦГМ.

По думите му изграждането на такава интелигентна система за таксуване ще отнеме поне 18 месеца.