Ускоряват строежа на АМ Русе-Велико Търново, като я обявиха за национален обект
Кабинетът одобри и изменение в общия устройствен план на София за разширяването на третия метродиаметър, съобщи министър Иван Шишков
Министерският съвет обявява за национален обект бъдещата магистрала между Русе и Велико Търново, съобщи на брифинг служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.
С това решение сме направили част от онова действие, с което трябва бавно и методично да ликвидираме 10-годишния хаос, който цареше в строителството на пътищата, каза министърът и допълни, че решението е получило изключителната подкрепа от целия състав на Министерския съвет.
По думите на министъра този акт не е формален, а е достатъчно ясно доказателство, че магистралите трябва да бъдат обявявани за национални обекти, защото това би ни гарантирало по-бързото им изграждане и по-добра безопасност на движението. Един от проблемите с многото катастрофи е това, че нашите пътища не са проходими, защото просто няма магистрали, коментира Шишков.
Той обясни, че обявяването на автомагистралата за национален обект означава: по-лесни процедури за одобряване, по-лесни процедури за отчуждаване и държавата може да осигури по-лесни инвестиции.
Проектното трасе на магистралата е почти 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново.
Подробният устройствен план на магистралата Русе - Велико Търново е готов и другата седмица предстои да бъде одобрен от министър Шишков със заповед, с която да може да бъде започната истинската процедура за изграждането на автомагистралата. Имаме вече идеен проект, стартира и техническият проект - проектирането на автомагистралата от Русе до Бяла и обхода до Бяла. Тази магистрала е част от най-важния транспортен коридор, който е със значение не само за България, но и за цяла Европа, това е коридорът север - юг, каза министърът и заяви, че министерството няма да спре до тук с планирането. Максимално бързо ще възложим проектирането на целия транспортен коридор до контролно-пропускателния пункт "Маказа", информира той. Министър Шишков съобщи, че в миналото Подробният устройствен план умишлено не е бил съгласуван от отделните министерства.
Първите над 75 км от бъдещата магистрала Русе - Велико Търново имат и избрани изпълнители. За участъка от Русе до Бяла с дължина 40 км на първо място е класирано обединението ДЗЗД "ХЕМУС-16320", в което са дружествата "Инфра Експерт" АД, "Автомагистрали - Черно море" АД, "Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и "Трансконсулт-22" ЕООД, обюви АПИ през юли.
За обходния път на град Бяла е класирано обединението "АМ РУСЕ ТЪРНОВО". Партньори в него са "Европейски пътища" АД, "Грома Холд" ЕООД, "Водно строителство - Благоевград" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Пътпроект 2000" ООД.
За третия метродиаметър в София
Служебният министър съобщи още, че днес Министерският съвет (МС) е приел изменението на общия устройствен план на София, което се отнася до разширяването на третия метродиаметър, който ще минава през Военната академия, ул. "Гео Милев", покрай зала "Арена Армеец" и ще стигне до бул. "Цариградско шосе". Ще бъде с шест метростанции, с дължина шест км, съгласно доклада, който съм внесъл в МС, каза министърът. От тук нататък Столичната община има ангажимента да си изработи подробни устройствени планове, инвестиционни проекти и да изгради този обект. Никой няма да попречи на тази инвестиция и затова с голямо удоволствие съм я внесъл в МС, коментира Шишков.