"Днес ние сме обнадеждени. На 12-и, по време на триалога, ние вече бяхме наясно накъде отиват нещата, т.е. предложението да се връща камионът на всеки осем седмици. Знаехме какво е разпределението на силите, знаехме какво е квалифицираното мнозинство. Но всъщност Европейската комисия не е предлагала такава мярка и ние трябва да работим с нея, за да си синхронизираме политиките". Това заяви транспортният министър Росен Желязков пред bTV по повод приемането на пакета ''Мобилност'' от Съвета на ЕС.

По-рано днес Комитетът на постоянните представители (Корепер) одобри днес предварителното споразумение по Пакета мобилност, свързан с условията на труд на водачите, специалните правила за командироването на водачи в международния транспорт, достъпа до пазара на автомобилни превози на товари и по-доброто правоприлагане.

,,Днес ЕК излезе с декларация, в която заявява, че ще бъде възложена оценка на въздействието, в резултат на която ако се окаже, че нашите констатации за замърсяване на околната среда излязат верни - а те ще излязат верни - тогава ЕК ще се произнесе този пакет да отпадне като неекологичен. Така че сме обнадеждени, защото до онзи ден не знаехме какво решение ще вземе ЕК. Комисията показа, че действа принципно и това ни дава много добри шансове. Поважното е това, че ЕК ни разбира и ни подкрепя, защото вижда, че има несинхронизирани политики'', допълни министърът.

Той призова транспортните фирми да работят спокойно, така както са работили досега.

След Нова година ще предложим нови форми на контрол над изпита за шофьорските курсове, коментира още министърът.

"Няма да чакаме новия закон за движение по пътищата, за да действаме, а в рамките на настоящия ще внесем определени изменения. Още до пролетта трябва да знаем електромобилността, особено в големите градове - тротинетки и други електромобилни средства, да бъдат регламентирани - да се знае какви са правилата за движение за тях", отбеляза още министърът на транспорта.

По отношение на наказанията в новия закон за движение по пътищата, той коментира, че е важно правоприлагането, а не увеличението на размера им.

,,Ние искаме общ закон, в който ясно да е разписано какво е регулирането и какво е правоприлагането. Размерът на наказанията в случая е без значение, важно е какво е правоприлагането и ефективността на прилаганото наказание. Целта е всичко да бъде регламентирано и е важно да се знае, че когато нарушителят е установен, той ще бъде наказан'', допълни той.

"Вътрешният министър каза, че събираемостта се е увеличила с 50% и това не е защото има повече нарушения, а защото хората вси повече и повече разбират, че санкциите са неотменими", посочи Росен Желязков.

По думите му санкциите трябва да бъдат съразмерни, защото те имат две функции - едната е превантивна, а другата - наказателна. Важното е да се знае, че ако нарушителят е установен, той ще бъде наказан, каза министърът.