Работата на професионално подготвения журналист предполага контакт с първоизточници и поднасяне на две гледни точки спрямо всяка информация. Това дава възможност на всеки читател, слушател или зрител да изгради свое мнение за случващото се. Опитите за заглушаване на гласове или пък медии, е категорично нарушаване на свободата на словото, казва Ирина Велева, главен редактор на сайта "Мениджър нюз" и член на журито на конкурса за чиста журналистика на Dir.bg Web Report.

Все по-често може да се чуят хора, които признават, че не се интересуват от новини, казва Велева. Според нея това е притеснителен отказ да погледнеш действителността в очите. За изминалите 10 години тя откроява процес на бягството от достоверните източници на информация, а хората стават жертва на пропаганда и фалшиви новини. За Велева причината се корени във влиянието на социалните мрежи, които хората вече възприемат за медии.

По повод 91-то място на България в класацията за свобода на словото, главният редактор на сайта "Мениджър нюз" отбелязва, че за 31 години журналистическа кариера, нито веднъж не е попадала на анкетата, на чиято база неправителствена организация "Репортери без граница" прави своята класация.

  • Трябва ли да има достъп до източници, които отразяват и другата гледна точка по темата за Украйна, а не само официално възприетата?

  • Успяват ли хората у нас да разпознаят достоверните източници на информация?

  • Какво спира журналистите у нас да говорят открито и свободно?

  • Заплашена ли е световната икономика от нова криза и ако да, сравнима ли ще бъде тя с предходната от 2007 година?

Отговорите на Ирина Велева в "Директно в новините" със Стефан Кунчев.

Визитка:

Ирина Велева е главен редактор на новинарския сайт с бизнес насоченост "Мениджър нюз" от създаването му през 2009 г. до днес. Онлайн изданието е част от групата "МИТ Прес" ООД, която стои и зад най-авторитетното бизнес списание в България "Мениджър".

Започва кариерата си през 1992 г. като част от екипа създал в. "Стандарт", където работи като репортер, редактор на новини и шеф на отдел "Вътрешна информация". Впоследствие става главен редактор и автор на идейната концепция на списание "По-здрави".

Финални часове за кандидатстване в Web Report 2022!

  • Конкурсът е отворен за участие до 13 май 2022 г. включително.

  • Заявките и материалите се приемат само в електронен формат на имейл адрес webreport@webreport.bg

  • Одобрените за участие журналистически материали ще бъдат публикувани в специалната категория "Участници" в сайта на Dir.bg https://webreport.bg, където може да бъде намерена и пълната информация за конкурса, изискванията към материалите и какво още е необходимо, за да кандидатствате.

  • Подробности можете да намерите и във Facebook страницата на Web Report тук.

Петото издание на Web Report се организира с официалната подкрепа на Съюза на българските журналисти.

Медийни партньори са БНТ, БТА, БНР, bTV Media Group, OFFNews.bg, списание "Мениджър", телевизия ММ и агенция "БулФото".

Генерални партньори: A1, Dundee Precious Metals и "Инвестбанк" АД, Arteks

Партньори: SSARM, Logitech, Bononia Estate, The Glenlivet, изворна и трапезна вода "Севтополис", 7arts.bg