В условията на множество кризи, в каквото време живеем, обществото трябва да бъде много взискателно към хората, които ни управляват. Още от встъпването си в длъжност кабинетът Петков отправи амбициозни и много добре звучащи послания, но те останаха неубедителни за хората. А желанието на правителството да удовлетвори исканията на коалиционните партньори доведе до това, че в крайна сметка всички са недоволни от него. Наблюдава се много ясна тенденция на спад на общественото доверие към това правителство. Кабинетът Петков не е успешен, показват нагласите на хората, каза Геновева Петрова, управител на "Алфа Рисърч", независима агенция за маркетингови и социални проучвания.

Много голяма част от хората не са уверени, че представеният тази седмица правителствен пакет от антиинфлационни мерки ще им помогне ефективно, обясни Петрова. Това е така, защото мерките се очаква да влязат в сила от 1-ви юли. Дотогава има достатъчно време, в което цените може да се повишат още и когато мерките сработят, може да се окаже, че те няма да могат да компенсират негативните ефекти от инфлацията, допълни тя. В случай, че тези антиинфлационни мерки имат благоприятен ефект върху бизнеса, това би било добре, но когато те се лансират като мерки за цялото общество, това поражда в хората по-различни очаквания. Например, като си купиш хляб в магазина, той да струва с 20 на сто по-малко. Петрова допуска, че това няма да е така, и антикризисните мерки, в крайна сметка, ще имат обратен ефект в отношението на хората към правителството.

  • Готови ли са партиите в правителството да сложат край на коалицията при нарушаване на поставените от тях червени линии?
  • При нови избори, какви резултати можем да очакваме за парламентарно представените партии и за тези, които подгряват около парламента?
  • С какво можем да отличим работата на 47-ото Народно събрание досега?
  • Има ли разлика между първия и втория мандат на президента Румен Радев?

Отговорите на Геновева Петрова в "Директно в новините" със Стефан Кунчев.

Визитка:

Геновева Петрова е магистър по политически науки от СУ "Св. Климент Охридски", с множество публикации по въпросите на местното самоуправление, европейската интеграция и политическите нагласи. Става част от екипа на независимата агенция за маркетингови и социални проучвания "Алфа Рисърч" още от нейното създаване. Ръководи и координира работата на изследователския екип. Отговаря за международните проекти в областта на маркетинговите проучвания.