Това, каза евродепутатът от ГЕРБ и ЕНП Асим Адемов, който е инициатор на форум „Да върнем родителите в училище”.

По думите му, това вреди на цялостния учебно-възпитателен процес.

"Колкото по-навреме се овладеят тези тревожни тенденции, толкова по-добре", каза Адемов пред БНР и добави, че все още тази отчужденост не е непреодолима.

Евродепутатът цитира някои данни, говорещи за отчуждаване: "За 84% от родителите родителските срещи са единственият начин за комуникация с класния ръководител. Те се провеждат няколко пъти в годината, това съвсем не е достатъчно".

24% от родителите декларират, че познават много малка част от учителите на своите деца. 77% от родителите се информират единствено от детето си за проблемите в училище.

Евродепутатът отбеляза важната роля на училищния психолог. От проучването обаче става ясно, че нищожен процент от родителите знаят въобще дали има училищен психолог или не. Много малко родители прибягват до помощта му, подчерта той.

Предложенията ще бъдат обобщени, а Министерството на образованието ще прецени дали се налагат законови или нормативни промени, посочи Адемов. Той обяви, че има идея да започне кампания – в различни краища на страната да се събират заинтересованите страни и да се търси решение.