Транспортният министър даде на прокуратурата ремонта на мотриси и вагони на БДЖ
По думите му изпълнителят на договора "Алстом" извършва предимно техническа поддръжка, което поражда съмнение за източването на значителни средства
Изпратих двата одитни доклада за договорите на БДЖ за ремонт на мотриси и вагони с "Алстом" и завода в Дряново до Прокуратурата. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев, след като извърши инспекция в Локомотивно депо София.
Министърът констатира за пореден път, че основният ремонт на мотрисите изобщо не е извършен според изискванията, а това което се представя за изпълнено е абсолютно некачествено.
"На 4-ти октомври присъствах на вкарването на първата мотриса за основен ремонт. По договор и приет график, този ремонт трябваше да бъде завършен до 4-ти декември. Дадох известно време отсрочка и сега идвам отново, за да проверя какво е свършено. Крайно съм разочарован от това, което виждам. Два месеца по-късно установявам, че ремонтите не са изпълнени дори на 50%", отбеляза Алексиев. "Разпоредил съм на БДЖ да наложат неустойки и ще проверя дали това е изпълнено", каза министърът.
По думите му изпълнителят на договора "Алстом" извършва предимно техническа поддръжка, което поражда съмнение за източването на значителни средства. Министър Алексиев обясни, че общо целият договор е на стойност 137 млн. лева като 100 млн. лева от тях са за текуща поддръжка.
"По този начин изпълнителят на договора не реализира никакви основни ремонти, което е много важно при положение, че тези влакове са с много голям надпробег", отбеляза Христо Алексиев.
"Поради всички тези редица нарушения и много индикатори за измама, които ощетяват държавата, договорът с "Алстом" е даден на Прокуратурата с мое официално писмо", категоричен бе Алексиев.
"Заради съмнения за фалшификация и измама, другият договор, сключен със завода в Дряново за ремонт на 15 пътнически вагона, също е пратен на Прокуратурата", посочи министърът. Той отбеляза, че според одитната проверка не е ясно как е определена цената за ремонт на един вагон, която е много висока, ремонтът е възложен без процедура и без документация. "Ощетяването на държавата е много сериозно. Открити са много нарушения, както и фалшификация на документи и дори няма предварителна оферта", уточни Алексиев. Министърът каза, че цената е тотално завишена с опит за изфабрикуване на документи със стари дати, за да се прикрие това, което са извършили като ремонти.
"Този договор предстои да бъде разследван от Прокуратурата на базата на конкретните факти и доказателства, които са предоставени, както и ще се търси отговорност на ръководство на БДЖ, по време на което договорът е сключен", заяви Христо Алексиев.