Президентската институция е информирала компетентните органи относно разпространяван в социалните мрежи клип, който злоупотребява с образа и гласа на държавния глава в мнима реклама на "Лукойл" и имитира репортаж на Нова телевизия. Това съобщиха от прессекретариата на президента.

През октомври от Министерския съвет предупредиха, че манипулирано видео с лицето и гласа на премиера Николай Денков се разпространява в социалната мрежа Фейсбук. За да засили усещането за достоверност фашивата новина бе представена като обръщение към нацията в извадка от новинарска емисия.

Преди ден и проф. Иво Петров съобщи за пореден на злоупотреба с авторитета му във фалшива реклама на медикаменти. Според информацията в нея - въпросните лекарствени таблетки лекуват всичко. Прокуруратурата обяви, че разследва случая.

Според проучване на "Тренд", осъществено през юли т.г., 64% от българите се чувстват неосведомени по въпросите на киберсигурността.

Дийпфейк (от английски: deepfake - от думите "дълбок" и "фалшив") или дълбока фалшификация е технология, която използва изкуствен интелект, за да фалшифицира във видеоклип или аудиозапис изказвания на различни хора. Макар че създаването на фалшиво медийно съдържание не е ново явление, дълбоката фалшификация се използва за манипулиране или генериране на визуално съдържание, нерядко целящо измама, заблуда, или друга користна цел.