Първата копка на пътен възел "Кресна" бе крайъгълният камък дали изобщо ще я има АМ "Струма"
До 2029 г. е програмният период, в който трябва да изградим магистралата
Служебният министър на регионалното разивитие Иван Шишков обясни, че "Струма" е една от "спящите магистрали" и нямаме повече време да се бавим.
"Ако до края на май не бяхме започнали този участък, това означаваше да върнем процедурата три години назад и почти да се лишим от възможността да бъде изградена магистрала "Струма" в този участък, и да загубим пари", каза Шишков пред bTV.
До 2029 г. е програмният период, в който трябва да изградим магистралата, посочи той. Темата беше не къде ще мине магистралата, а ще има ли или няма да има магистрала "Струма" на практика, посочи министърът.
Вчера Иван Шишков даде началото на доизграждането на пътния възел "Кресна" и връзките към него, част от лот 3.2 на магистрала "Струма", докато местни жители и екоорганизации протестираха, тъй като се притесняват, че това предопределя бъдещето трасе на магистралата. Те настояват магистралата да не минава през Кресненското дефиле. Според тях пътния възел се изгражда незаконно.
Министърът отново обясни, че става въпрос "единствено и само за завършване на пътен възел "Кресна", а не за строеж на АМ "Струма", както и, че изграждането му е законно, с разрешение за строеж и Министерството на околната среда и водите е съгласувало подробния устройствен план.
Той добави, че никой в момента не може да се ангажира, за да каже откъде ще минава трасето на АМ "Струма", но подчерта, че екологията е изключително важна при избиране на трасето.