Зам.-председателят на Парламентарната група на "Атака" Павел Шопов предложи това и заяви, че няма чуваемост по проблемите в компанията.
"Нещата се замаскират от страна на управляващите. Единственото, което остава, е в парламента да бъде извикан транспортният министър и депутатите да чуят от първа ръка какво става в БДЖ", каза той, предадоха „Фокус” и БГНЕС.

Предложението не беше прието, а председателят на парламента Цецка Цачева го отклони с мотива, че министърът не е в страната. До събота той щяла да бъде в Азербайджан, съобщи БТА.

Съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов поиска прегласуване.
„Ако трябва да се спасява нещо в БДЖ, проблемът трябва да бъде дебатиран в най-представителния орган на държавата - Народното събрание. Посочвам като порочно обстоятелството, че управляващите от ГЕРБ не желаят да дебатират най-острите проблеми в страната. Дебатът се изнася в медиите, където той е безполезен. Медийното шоу може да напълни очите, но не и стомаха на хората, които са заети в БДЖ", аргументира се лидерът на ДСБ.

Депутатите обаче отново отхвърлиха предложението за изслушване на транспортния министър.

Вчера Московски заяви, че лошият вариант за БДЖ е да бъде ликвидирано дружеството, но увери, че ако се стигне до това, държавата ще търси механизъм и ресурс да създаде нова компания, защото не може да няма железница. Според него за последиците от предстоящата на 24 ноември ефективна стачка, когато влаковете ще спрат от 8 до 16 ч., отговорност ще носят синдикатите.
От правителството обаче са категорични, че въпреки протестите ще съкратят предвидените 2000 души и 150 влака, защото иначе БДЖ ще фалира и ще последва съдбата на "Кремиковци".

Видни икономисти също заявиха, че без реформата, БДЖ няма да може и като кредитополучател да получи средства, които са нужни, за да се развива.