Министерството на отбраната прекрати процедурата за възлагане на обществена поръчка за доставка на 6 ремонтирани двигателя за МиГ-29. Това показва справка на БТА в регистъра за обществени поръчки. Тя беше публикувана на 6 март, прогнозната ѝ стойност беше 26,4 млн. лв. с ДДС.

Основанието за решението е, че не е подадена нито една оферта. В документацията бе посочено, че максималният срок за доставка на всички двигатели не трябва да бъде по-голям от девет месеца, считано от датата на издаване на съответните разрешения за внос, но не по-късно от 12 месеца от датата на подписване на договора.

В края на юни стана ясно, че "ТЕРЕМ - ХОЛДИНГ" ЕАД печели другата обществената поръчка за ремонт на шест двигателя за българските изтребители МиГ-29. Участникът е декларирал, че ще ползва подизпълнител за изпълнение на поръчката - "Луцки ремонтен завод "Мотор" - Република Украйна, чийто дял за изпълнение е 90 % от общия обем на поръчката.

България получи по един самолетен двигател за МиГ-29 от Полша в края на март и средата на май, с което още един изтребител МиГ-29 стана готов за летателна експлоатация.

Изтребителите МиГ-29 могат да летят още доста време в зависимост от това дали ги поддържаме, каза през февруари в интервю за БТА командирът на авиобаза Граф Игнатиево бригаден генерал Николай Русев.

"Ако имаме възможност да ги поддържаме - изтребителите ще летят. Ако се окаже, че не може да доставим необходимите резервни части, което напоследък е факт, ще спрат скоро. Много е важно дали ще съумеем да доставим резервни части. Самолетите имат ресурс, но събитията през последната година показаха, че поддръжката ще става все по-трудна", обясни той. Командирът добави, че МиГ-29 могат да продължат да бъдат използвани до 2029 - 2030 г., ако има резервни части за тях.