Кандидат-кметът Борислав Игнатов обеща референдум за Паметника на Съветската армия
Автомобилът в града е като тъщата - не бива да е единствената жена в живота ви, смята архитектът
Кандидатът за кмет на София на обединението "Демократична България" Борислав Игнатов обеща референдум за Паметника на Съветската армия, ако бъде избран за кмет. Така той отговори на журналистически въпрос за виждането му за монумента.
Игнатов каза, че при евентуално негово управление съдбата на паметника ще зависи изцяло от това, което решат софиянци. Архитектът обеща при успех на изборите да провери документите на паметника и ако той се окаже държавна собственост, да поиска да бъде прехвърлен на Столична община.
"Ако е държавен, ще поискам да стане общински, след което ще инициирам провеждането на референдум", каза шефът на Камарата на архитектите в България.
Личното мнение на Игнатов е, че Паметникът на съветската армия няма място "на най-хубавото място в София" и смята, че монументът носи "фалшиво послание". Но признава, че паметникът е направен от добри творци, които обаче "сами признават, че са били под натиск при създаването му". Той допълни, че монументът е "израз на сервилност от страна на българските тоталитарни власти, защото е известно, че самият Съветски съюз не е държал да има такъв".
Игнатов е и против колите в историческия център на София. "Автомобилът в града е като тъщата, трябва да имате добри отношения с нея, но ако я слушате за всичко и тя е единствената жена в живота ви, имате проблем", коментира метафорично Игнатов.
Световната практика показва, че централните части на градовете са пешеходни, посочи той. Според него в зоната около жълтите павета и пред Двореца не бива да има автомобилен трафик. Това може да се изпълни с минимални средства, така че движението и паркирането да бъдат изместени по периферията на историческия център, добави той.
Игнатов се обяви за оптимизация на транспорта със споделени електрически автомобили и автобуси, скутери и велосипеди.
Трябва да се направи и ревизия на Центъра за градска мобилност и преразглеждане на маршрутите на градския транспорт, бе друг акцент в изказването му. Той се възмути, че са оставени същите автобуси по линията на метрото и по този начин различен вид градски транспорт се конкурира. В случая автобусите трябва да имат довеждаща роля до метрото, според десният кандидат за кмет.
Кандидатът за кмет на "Демократична България" коментира и темата за небостъргачите. Според него тези сгради са "добри технологично, но тяхното място трябва да бъде добре обмислено", а мястото им не е в историческия център и във визуалните коридори, а в периферията на града.
Относно проблема със застрояването на междублоковите пространства Игнатов обяви, че "трайното истинско решение е Столичната община да откупи тези имоти, да ги отчужди на приемлива цена и да ги превърне в зелени площи, както е предвидено. Това е решението", каза кандидатът на десните.
Като кмет Игнатов обеща да прекрати обществените поръчки за антипаркинг колчетата заради съмнения, че Столичната община ги купува на твърде високи цени.
По негово мнение паркирането трябва да се регулира със своевременно поставяне на скоби, а не с колчета, които затрудняват придвижването на пешеходците.
Според него мястото на Музея на София не е в едновремешната сграда на Централната баня, а в Двореца. Сградата може да се превърне в уникален спа-център от световна величина. И не е вярно, че дебита на минералната вода в София не е достатъчен. Минералната вода в столицата е с уникални качества и не случайно това място е било избрано от римляните.
За арт пространството на мястото на мавзолея трябва да се провежда конкурс, за да може туристите да бъдат радвани с различни произведения на изкуството и да бъдат покривани очакванията им за нещо ново в столицата ни, смята Игнатов.
Мотивацията му да се кандидатира за кмет е била лошо направени или зарязани малки улички, лошият ремонт на "Граф Игнатиев". Независимо, че е роден във Варна, той поясни, че живее в София и трябва да е активен на място. За пример даде кмета на Истанбул Екрем Имам Углу, който е от Трабзон, както и кмета на Ню Йорк Майкъл Блумбърг, който пък е от Бостън.