Гвоздейков: Договорът за медицинските хеликоптери не включва обучение на пилоти и екипи
Транспортният министър показа документа и отхвърли твърденията на предшественика си Христо Алексиев
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков показа договора за наем на двата медицински хеликоптера, предложен за подписване от служебното правителство, съобщиха от пресслужбата на Министерството на транспорта и съобщенията.
"Не отговаря на истината твърдението, че договорът за доставка на медицински хеликоптери включва обучение на пилоти и медицински екипи", каза министърът в ефира на Нова телевизия, цитират го от пресцентъра на министерството. Поводът са твърдения на предшественика му от служебното правителство Христо Алексиев, че договорът включва обучение на пилоти и на медицински екипи в реални условия.
Гвоздейков допълни, че цялата документация по обществената поръчка е публична и лесно достъпна, и всеки човек може да провери достоверността на тези твърдения.
"Това е поръчка за услуга, която включва доставката на два медицински хеликоптера с екипажите, които да ги пилотират и техническия състав, който да ги поддържа. С това се изчерпват всички дейности на изпълнителя", обясни министърът. Той подчерта, че съгласно условията на проведената процедура, е ангажимент на държавата да осигури медицинския състав и да го подготви, да осигури оперативните бази и хангарите, където да домуват двата хеликоптера.
Министър Гвоздейков коментира и ценовата оферта на избрания изпълнител, посочвайки, че офертата е за 18 млн. лева и никъде в нея не става ясно колко е заплащането за летателен час.
"От документацията става ясно, че има два варианта за плащане по договора - с авансово плащане и без, като това е по желание на изпълнителя", посочи транспортният министър. Съгласно условията държавата трябва да плаща по един милион лева на фирмата всеки месец, независимо дали са изпълнявани полети или не, допълни той.
Не е изчистен и въпросът с оперативните бази, където трябва да домуват летателните средства, каза още министър Гвоздейков. "Едната база е записано, че ще бъде Летище София, което е гражданско летище, а другата е в Долна Митрополия, където няма лицензирана летателна площадка", допълни той.