Проектът за транспортния коридор стартира на 6 септември с официална церемония в Кавала, на която българският министър на транспорта Ивайло Московски и гръцкият му колега Христос Спирдзис ще подпишат Меморандум за разбирателство, предаде БНТ.

Подписването е част от официално посещение на премиера Бойко Борисов и българска делегация в Гърция.

Целта е коридорът да свърже река Дунав с Черно и Егейско море. Така българската страна получава по-бърз достъп до гръцките пристанища, а Гърция - алтернативен път до източните европейски пазари.

Интермодалният транспортен коридор е скоростна железопътна линия. Линията трябва да свърже пристанищата Солун-Кавала-Александруполис с Бургас, Варна и Русе през Свиленград.

На всички пристанища ще има мултимодални терминали за превоз на стоки по автомобилен, железопътен и речен път, обясни транспортният министър Ивайло Московски.

„Целта за обособяването на този коридор, разбира се, е интегрираност, свързаност, развитие на бизнеса, на индустрията по протежение на този коридор. Целта е и съответно оперативна съвместимост между две европейски държави, каквито сме - членки на ЕС, каквито сме България и Гърция“, каза Московски.

В България участъкът от Свиленград през Нова Загора до Карнобат вече е модернизиран. Остава модернизацията на трасето Карнобат-Варна-Русе. Прогнозната цена на българския участък е 1 млрд. и 70 млн. евро.

Коридорът няма да конкурира стратегическият Коридор № 8 от Италия през Албания и Македония до България, обясни транспортният министър:

„По никакъв начин едното не замества другото. Те са коридори по различни направления, както казах и започнах - това е свързаност море с море, в случая добавихме и река Дунав от българска страна“.