Премиерът Бойко Борисов каза, че е настоял да платим веднага за изтребителите F-16. Решихме да отидем на варианта за нашите възможности като държава - възможно най-добрия самолет, който значително подобрява нашите възможности, коментира той.

Доста спекулации чухме по темата, едва ли не, ако няма 12, а са 9 ракети, им се намалявала способността. Нищо подобно, защото това е началото на превъоръжаването на нашите военновъздушни сили. Като отговор бих казал на тези знатни военни, че аз настоях да си платим веднага, защото ми омръзна три пъти, като идваме в управление, да плащам борчовете на тези, които са пазарили самолетите, допълни министър-председателят.

Неслучайно ние имаме бойна авиация, но всичко ново до този момент, което сме придобили, е годно само да натовари щаба и да избяга - само транспортни самолети и хеликоптери, без нито една пушка - не ракета, не торпедо, пушка няма, за стотици, стотици милиони, над милиард, повече, отколкото за F-16, коментира още Бойко Борисов.

Той участва в традиционната посланическа конференция днес в Централния военен клуб в София.

 По темата за Република Северна Македония министър-председателят посочи, че договорът за добросъседство е дал добър резултат и за нашите съседи. Той отбеляза, че без договора за добросъседство пътят на Северна Македония към НАТО и ЕС нямаше как да бъде започнат.

За една държава да си смени името, да променя с десетилетия насаждани в населението знания или прочит на историята е тежък процес и затова ние твърдо, но и толерантно трябва да работим, за да се стигне до крайния резултат - НАТО и ЕС, посочи той.

Убеден съм, че когато една държава е в ЕС и НАТО, винаги е по-добра за съсед и по-лесно се комуникира, коментира Бойко Борисов.

Министър-председателят коментира и спечелената вчера от оператора на летище Мюнхен концесия за летище София.

"Чудовищни неща чухме за концесията на летище "София", но ние сме търпеливи, защото истината накрая излиза наяве", категоричен бе Борисов.

Консорциумът "Соф Кънект" с водещ член "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен" ще получи Летище София за срок от 35 години, но се очаква от това държавата да спечели над 2 милиарда лева. Компанията трябва да построи нов трети терминал до края на десетата година на концесията. Другите инвестиции в разширяването на инфраструктурата ще зависят от ръста на трафика.

По думите на премиера, сега всички признавали, че това е една концесия за пример за прозрачност и спазване на европейските правила.

"Бяхме атакувани и чухме от най-високо ниво да се говори, че едва ли не ще дадем на турците летището, а те ще го затворят. Чудовищни неща чухме, но ние сме научени да бъдем търпеливи, защото накрая истината винаги излиза наяве", подчерта Бойко Борисов. 

Офертата на Aeroports de Paris Group заедно с турската "ТАВ Хаварлиманларъ Холдинг" бе класирана на второ място с 80.3 точки.