Борисов за пакета "Мобилност": ЕК може да предложи нови правила за пътни превози
Причината е в опазването на околната среда
Премиерът Бойко Борисов съобщи във Фейсбук, че е възможно да има нови правила по по пакета "Мобилност", ключов за българските превозвачи.
Ето какво точно написа в социалната мрежа министър-председателят:
"Европейската комисия е приела на вчерашното си заседание в Страсбург решение за изготвяне на оценка на въздействието и ако е необходимо на нови законодателни предложения по отношение на промените в правилата за международните пътни превози. Това ме информира българският еврокомисар Mariya Gabriel, която участва в заседанието на колежа.
Причината за решението на комисарите е, че новите правила по пакета "Мобилност" и особено разпоредбата камионите да се прибират празни в страната, които бяха договорени преди седмица, не помагат, а напротив - пречат на усилията за опазването на околната среда".
Европейската комисия ще провери какъв е екологичният ефект от предвиденото в споразумението по пакета "Мобилност I" задължително връщане на камионите по мястото на регистрация на всеки осем седмици и дали отговаря на целите на Европейската зелена сделка за климата, съобщи по-рано днес говорител на ЕК, като се позова на решението на изпълнителния орган на ЕС, взето във вторник следобед.
Анализът няма да попречи на продължаващата процедура на окончателно приемане на законодателния проект, който в момента се разглежда от посланиците на страните членки в Брюксел и предстои да бъде обсъден в транспортната комисия на Европарламента преди да бъде окончателно приет. Това означава, че няма обрат, както по-рано съобщи неофициално изданието "Политико".
"Двата процеса ще се движат паралелно, като Европейската комисия си запазва правото, ако установи разминавания, да предложи поправки, с които да ги коригира", изтъкна говорителят, цитира от "Свободна Европа".
По-рано транспортният министър Росен Желязков заяви, че България изчаква влизането в сила на законодателния пакет, за да го атакува пред Съда на Европейския съюз, тъй като поставя в неизгодни условия българските превозвачи на товари.