Със средствата ще се заплати трудът на адвокатите, които оказват правна помощ на социално слабите лица и на хората, настанени в специализирани социални институции, както и на заподозрени, обвиняеми, уличени и подсъдими, които не разполагат със средства за наемане на адвокат.
Чрез назначаването на служебни адвокати, които извършват безплатни консултации, подготовка на документи за завеждане на дело или процесуално представителство на този кръг лица, се гарантира равнопоставеният достъп до правосъдие за всички български граждани, се казва в съобщение на кабинета, цитирано от "Фокус".
Правна помощ се осъществява от вписани в Националния регистър към Бюрото 3782 адвокати. Бюджетът за 2009 г. за заплащане на техните възнаграждения по програмата „Равен достъп до правосъдие” е 6 млн. лв. Тази сума обаче ще стигне само за първите шест месеца на годината, което налага осигуряването на допълнителни бюджетни средства.
На заседанието днес ще бъдат разгледани отново подзаконовите нормативни актове, приети от предишното правителство в началото на 2009 г. без обаче да бъде спазена процедурата на съгласуване в НСТС. Документите бяха оспорени във Върховния административен съд от синдикатите и ВАС вече отмени постановленията, с които са приети Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване и Наредбата за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица като прие аргументите им за нарушение на Кодекса на труда.
Документите бяха обсъдени от социалните партньори по предвидения в КТ ред миналата седмица. Освен с промени в посочените две наредби, те предвиждат изменения и в наредбите за елементите на възнаграждението и за доходите, върху които се правят осигурителни вноски; за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина; за пенсиите и осигурителния стаж; за трудовата книжка и трудовия стаж; за работното време, почивките и отпуските; за определяне на видовете работи, за които се установява намалено работно време; за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск; за структурата и организацията на работната заплата.