В него се включва изработката на носителя - карта с чип, чрез която ще извършва електронната идентификация.
Картата с електронен чип ще позволява да се добавя допълнителна информация като например здравна карта или друг регистър.

Московски обясни, че в други държави всички тези функции са вградени в личната карта. В България обаче към този вариант ще се преминава плавно -
след 2014 г.
В момента се интегрират над 35 регистъра и чрез електронната идентификация те могат да се използват.

Проектът е по ОП "Административен капацитет". Ще има възможност чрез SMS да се информират гражданите от различните институции за хода на техни документи, преписки или поискани от администрацията услуги.

Проектът трябва да бъде готов в края на тази година и в началото на следващата да бъдат издадени първите карти. Те вероятно ще струват колкото лична карта, пресметна Московски.

Притежателите на електронен подпис не могат да се идентифицират с него, обясни зам.-министър Валери Борисов.
Идентификационната карта като начало ще съдържа два вида информация - електронен идентификатор, който ще ни легитимира пред електронната администрация и електронен подпис, ако се налага да бъде слаган такъв, добави той.

В края на миналата година премиерът Бойко Борисов и Ивайло Московски дадоха старт на електронен обмен на документи между пет държавни администрации.