Теглили кораба "Вера Су" бавно, за да не се разпори
10 тона греди и всякакви конструктивни елементи са заварени, за да го укрепят, казва капитан Андрей Станев
Повече от месец карабът "Вера Су" беше заседнал в скалите край Камен бряг. Плавателният съд вече е изтеглен и се намира във Варна.
"Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа, до риска за околната среда", сподели капитанът на влекача "Кастор" Андрей Станев пред bTV.
Неговият кораб "Кастор" има мощност да тегли 40 тона, но той е използвал само пет от тях и се е движил бавно, защото ако е била използвана пълната мощност, "Вера Су" е щял да се разпори.
Андрей Станев ръководи операцията по изтеглянето на "Вера Су" и по думите му акцията се е увенчала с успех заради координацията между различните институции.
Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал 9 действия.
"Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на "Вера Су". Край "Яйлата" всичко е скали, което затруднява действията на спасителите", отбеляза капитан Станев.
"Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Динкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. "Хидроремонт" направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар", разказа Станев.
Що се отнася до критиките за влекачите на БМФ, които извършиха операцията, Станев заяви, че това са страхотни машини.