Павлин Даскалов, Dir.bg
Мъж почина, чакайки линейка. От тел. 112 пратили полиция
Кърджалиец е починал в дома си, след като роднините му повикали Спешна помощ, а от тел. 112 изпратили полицейски патрул.
Драмата се е разиграла в апартамент в квартал „Възрожденци” в Кърджали преди седмица, съобщи "24Родопи". 60-годишен мъж получава остра сърдечна недостатъчност, задушава се, а съпругата му изпада в паника. Веднага се обръща към свой съсед адвокат.
Той набира спешния телефон 112, за да повика екип на Спешна помощ, но операторите започват да го разпитват за трите имена на нуждаещия се от спешна помощ, години, оплаквания.
„Обясних им, че човекът е на легло и се задушава. Имаме нужда спешно от медици. Посочих адреса - улица „Васил Друмев” 31. Това е нова кооперация и трудно се намира. Затова посочих за улеснение-паркинга на блок 28 във „Възрожденци”. Затворих. Малко по-късно отново се обадих-пак разпити и чудесии. Мъжът буквално посиня. Съпругата му колабира в тази стресова ситуация. Последва трето позвъняване. Най-после попаднах на някакво момче, което наистина ни свърза със Спешна помощ. Когато медиците дойдоха, те просто констатираха смъртта на човека.
Заедно с тях обаче бе пратен и полицейски патрул по сигнал от 112 за „агресивно поведение от страна на родини”. Аз съм бивш служител на реда и трябваше да обяснявам на колегите си, че искахме спешна помощ, а от отсрещната страна ме разпитваха сякаш трябва да знам цялото родословие на пострадалия. Става дума за човек в беда, подробностите са излишни”, разказа юристът, който е сред най-уважаваните кърджалийски адвокати.
Той е възмутен от реакцията на операторите на тел. 112, които изпратили полицейския патрул заради "агресивни роднини".
Децата на починалия мъж от години са в Германия, а в паниката си съпругата му потърсила помощ при съседа - за съжаление безуспешно.
„Това не е за първи път. В полицейската практика сме имали ситуации, в които колеги трябва да се обясняват надълго и широко за колабирал човек на улицата вместо да получат съдействие за изпращане на линейка. Разбираме, че Център 112 в Кърджали оперира в цяла Южна България и е най-натовареният в цялата страна, но когато ситуацията изисква реакция до минути”, категоричен бе адвокатът.
Той набира спешния телефон 112, за да повика екип на Спешна помощ, но операторите започват да го разпитват за трите имена на нуждаещия се от спешна помощ, години, оплаквания.
„Обясних им, че човекът е на легло и се задушава. Имаме нужда спешно от медици. Посочих адреса - улица „Васил Друмев” 31. Това е нова кооперация и трудно се намира. Затова посочих за улеснение-паркинга на блок 28 във „Възрожденци”. Затворих. Малко по-късно отново се обадих-пак разпити и чудесии. Мъжът буквално посиня. Съпругата му колабира в тази стресова ситуация. Последва трето позвъняване. Най-после попаднах на някакво момче, което наистина ни свърза със Спешна помощ. Когато медиците дойдоха, те просто констатираха смъртта на човека.
Заедно с тях обаче бе пратен и полицейски патрул по сигнал от 112 за „агресивно поведение от страна на родини”. Аз съм бивш служител на реда и трябваше да обяснявам на колегите си, че искахме спешна помощ, а от отсрещната страна ме разпитваха сякаш трябва да знам цялото родословие на пострадалия. Става дума за човек в беда, подробностите са излишни”, разказа юристът, който е сред най-уважаваните кърджалийски адвокати.
Той е възмутен от реакцията на операторите на тел. 112, които изпратили полицейския патрул заради "агресивни роднини".
Децата на починалия мъж от години са в Германия, а в паниката си съпругата му потърсила помощ при съседа - за съжаление безуспешно.
„Това не е за първи път. В полицейската практика сме имали ситуации, в които колеги трябва да се обясняват надълго и широко за колабирал човек на улицата вместо да получат съдействие за изпращане на линейка. Разбираме, че Център 112 в Кърджали оперира в цяла Южна България и е най-натовареният в цялата страна, но когато ситуацията изисква реакция до минути”, категоричен бе адвокатът.