Мъж почина, чакайки линейка. От тел. 112 пратили полиция

Кърджалиец е починал в дома си, след като роднините му повикали Спешна помощ, а от тел. 112 изпратили полицейски патрул.

Обратно в новината

Коментари - Мъж почина, чакайки линейка. От тел. 112 пратили полиция | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Съжалявам, че ще го кажа, но вижте ...на човека му прилошава, а съпругата тръгва да търси съсед-адвокат?! Добре, паникьосала се е може би. После адвоката звъни на 112 - не се знае колко време е минало от прилошаването до този момент обаче! В 112 са длъжни да искат информация - име на който се обажда, ама естествено при толкова много фалшиви повиквания е нормално нещо, обадете се и се представете с името си, кажете за кого викате помощ, ако му знаете имената кажете ги, както и абсолютно точен адрес. Линейките имат джипиес-и, не давайте адреса на съседния паркинг, защото смятате, че вашият блок точно няма да могат да го намерят - глупаво поведение от човек, който уж е образован адвокат. Трето - не бъдете агресивни, викате помощ, вие се нуждаете от помощ, не бъдете агресивни към тези, които се опитват да ви помогнат. Може ли адвокат да е толкова невеж по тези въпроси. И всъщност трябваше да започна с това, че първото, което се прави в такива случаи е да се окаже първа помощ - освободете дихателните пътища, ако е необходимо започнете изкуствено дишане и сърдечен масаж. Докато дойде линейка ще минат минимум 10-15 минути, а човек без въздух и сърдечна дейност си умира за 1-2 минути.

Когато майка ми получи 2006 г инсулт, чакахме повече от час линейка. Когато дойде лекарката от спешна помощ, седна и си запали цигара и започна да набира телефони да разбере къде да бъде закарана майка. За изхода няма да ви съобщавам, вие се досещате. Всекидневно се отчита, че тази "спешна помощ" е последното, което може да се нарече така. Но всички знаем-рибата се вмирисва откъм главата. Е как искаме нещо истинско тогава?!!!?!!

Съболезнования! Поведението на лекарката е абсолютно непрофесионално. Но истината е, че при инсулт, каквото е станало е станало и дали ще дойде линейка на 5 минута или на 30 е все тая. Преди години старите практики, които бяха много по-добри от съвременната медицина в България бяха такива пациенти да не се местят и се лекуваха на място в дома им - всеки ден лекар отива и преглежда, а сестра идва и прави системи на място. Това с транспортирането на такива пациенти в първите минути и часове повече вреди, отколкото помага.

не искахте костов. сега се чудите на всички простотии и беззакония в бг. ще отнеме поне 200 години да се оправите.

А с костов щяха да ни трябват 250 години.

Трябва да се учи Български език в Кърджалеро, че иначе правоверните си заминават преди да успеят да се разберат за полинейката на 112.

Тука е така. Безработни и неграмотни пикли и пикльовци се назанчават за по някой месец докато съберат пари за нов смартфон и после "Чао". По този повод им се пишат процедури за олигофрени и те четат ли четат от екрана, докато оттатък човекът бере душа. Навсякъде е едно и също - пълна дебилщина. Звъни ми телефонът - служебен на едър шеф в мобилен оператор - цифрите са от специален служебен обхват и са Х00Y00 - да е ясно за кого точно става дума. Вдигам и се започва рецитацията: "Вие сте наш лоялен клиент..." Опитвам се да спра сценката: "Колежке, не виждате ли по номера, че съм колега, мен не е нужно да ме зарибявате...", "Нека все пак да Ви обясня..." и продължава да рецитира. "Абе момиче, не виждаш ли по номера, че съм шеф на този и този отдел, и по-добре от теб знам какво може и какво не може нашата мрежа...", "Е, все пак, Вие не можете да следите всичко. Имаме нова промоция..." Иде ти да хванеш една гьостерица, па бой - до жестоко убийство. А после осъзнаваш, че твоят колега, шеф на съответния търговски отдел е наредил инструкциите да се спазват при всички обстоятелства под страх от смъртно наказание. Е, те така.

Като е дебилщина, що се хвалиш, че си шеф в такава фирма? Ти какво ще промениш като си шеф?

а ние останалите какво да правим

Просто обвинете лекарите , че са виновни! Трябвало също и да набият доктора , че друг път по-бързо да идват.

Тел. 112 е направен за да предпазва службите от достъп на граждани !

И какъв е смисълът централата на 112 да е в Кърджали, а Пловдив и Пазарджик и Смолян да са кърджалийски вилает според районирането на 112??? Кърджалийци не се разбират помежду си. Не разбират и пловдивчани с обяснението - не познаваме града *(и езика) ни. Явно проблемът е другаде. Не е ли време центъралата да се премести в гр.Пловдив?

Смисълът е, че така наречените кол-центрове, включително 112, се разполагат там, където операторът им, по негови си съображения реши. Може и в Долно Уйно, Кюстендилско ало, тъпите дирници, това е реално съществуващо селище, да не ме изтриете сега). По принцип не е икономически изгодно да има такъв център във всеки град, а след като не е във всеки, вече няма значение в кой ще бъде. Предполага се, че при днешните технологии, операторите разполагат с карти, спътникова локация и всякакви връзки с всички, които трябва да реагират. И по принцип това е така, ако ОПЕРАТОРЪТ е мислещо и компетентно същество. В 99% от случаите той (най-често тя) не е, защото тези длъжности се заемат само от хора, които в момента са напълно безработни или си търсят работа за по няколко месеца. Съответно компетентността е нула, а общата култура и начинът на мислене на днешните 20-30, че и 40 годишни ги знаем.

ндааа. Този адвокат не е бил циганин, просто.

Значи тия от 112 имали време да звънчт на ченгетата че някой настоявал да си свършат работата,, Такава простотия да пращаш ченгета там където мъката тресе хората и чакат лекар само ч територия като нашата може да има.. И докато ченгетата питата защо настояват за лекар някой някъде ограбва безнаказано...

Значи това си е практика в целия цивилизован свят. Първото нещо което е много важно е какви пари се дават за една работа. Малко по-долу има статия за кой получава 5000 лв заплата в България. В коментарите всеки казва че това са компютърните специалност. Значи работата на Бърза помощ изобщо не интересува населението. После става въпрос дали има достатъчно работещи там. И след това как е практиката в развитите страни. А там също като се обядиш първо трябва да се прецени доколко е спешно състоянието. После се отчита чий е телефонния номер. И чак тогава се решава кой да дойде да види пострадалия. И ако се окаже неспешно повикване, следва доста яка сметка за частно обслужване. И така там хората имат доверие в тяхната Бърза помощ. А тук чета по-надолу как някои хора ритали линейката, като починало тяхното момиче.

Къде точно в статията видя, че някой обвинява Бърза помощ? Всичко беше насочено към операторите на тел.112, чиято компетентност явно трябва да се постави под въпрос. От тях се очаква да реагират адекватно в дадена ситуация, но очевидно действат като папагали без да вземат предвид конкретния случай и неговата спешност! Колкото до заплатите от 5х лева - пазарът определя и заплащането.... а и не е много сигурно дали един читав софтуер няма да се справи по-добре в описаната ситуация ....

софтуер няма да се справи по-добре, ама няма и да е по-зле. т.е. ще се справи също толкова некадърно - тъпи въпроси и накрая прехвърля.

Е.щом пазара определя цените ще чакаме спешните да почнат да получават 5000 лв.Дотогава много ще си умрат непазарно.

мислите, че са техните заплати? Ами по 1200-1800 лв. Имам точни наблюдения...

И маймунските общества са по- организирани. В нашият маймунарник цари пълен хаос. Много е страшно човек да бере душа и да чака помощ.Някакви шим....пан...зета те принуждават да им пишеш романи по телефона,вместо веднага да реагират. Тази ТЪПА ИЗМИШЛЬОТИНА- 112 е напълно излишна.НЯКОГА СИ ИМАШЕ БЕЗПЛАТНИ СПЕШНИ ТЕЛЕФОНИ ЗА ВСИЧКО И МОМЕНТАЛНА РЕАКЦИЯ.СЕГА Е САМО ЕДНА ЖАЛКА ПАРОДИЯ. ЗА ДА ИДЕШ В РИМ,ТРЯБВА ДА МИНЕШ ПРЕЗ ИРАК. Тъпотия цари в цялата ни държава.

тел 150. При нужда разговаряш с компетентен медик а не некомпетентно девойче дето не знае що е там.

За всеки с IQ над стайна температура е ясно, че град с такива размери и подобни задръствания е нужно центровете за спешна помощ да са няколко, стоянките на линейки да са разпределени по райони, болниците също.. за да има бърза реакция..

И какви точно за размерите на Кърджали, та да изискват и стоянки на линейки?

Те линейките могат и пред твоята къща да стоят.Няма лекари за тях за 800 лв.Виж за 5000 колкото компютърджиите може и да се намерят.

Хора , българи - доста от Вас са в чужбина - Вие видяли ли сте частната и държавната практика в едно - НЕ . До кога тези управляващи , ще покровителстват една гнила система , която не ражда а убива. Къде е големият специалист Москов - в забвение , но натвори хиляди проблеми. Защо Борисов които има сестра лекар не говори , не мисли как и какво да се направи . Па , на кои му пука , народа умира , бил лош социализма , но това го нямаше . Е , ама като няма народ , кои ще им дава , коище крадат или управляват.

вместо да купуват линейки строят паметници . Та в Германия идвала бърза помощ за между 6 и 9 минути след повикването и не строели толкова паметници.

Най-вече се интерисуват от годините. Според това се решава какво да се прави. Ако си над 80 изобщо не пращат линейка. Ами така де, защо да се хаби бензин като вече си му е ред на човека да си ходи. Ако някак си ви дотатрят до болницата там пък не ми се говори какво става. Не държава а кочина.

По-рано от 80 ги "отписват"... Една приятелка - невроложка, ми сподели в прав текст преди време - направиш ли 65, държавата не те слага в сметките си за лекуване;(

Моя татко почина на 08/02 след 3,5 часа чакане на линейка, 3 пъти по 20 мин. стоях и се разправях с тях, нетърпими болки и за нас ограмна мъка и тъга, на тях не им пука - 3 часа и половина, много адреси имали , много катастрофи, а оня простак москов казваше, че до 8-та минута ще са на адрес. Дръжки!

Моите съболезнования. Претърпях същото преди половин година. Болката е голяма.

НОИ трябва да плаща премии на 112 за ликвидирани кандидат пенсионери.

Смешно тромава система създадена от бвноразвиващи и обслужвана от олигофрени! Убедих се от личен опит!!!

Всичко ни е европейско-и работата,и бюрокрацията.Най-вече второто.

Истински случай: Преди време пътувам с метрото към центъра, сутрин е, всички бързат за работа. На човек вътре в метрото му става лошо, свлича се, звъня на 112, почва интервюто, стигаме до къде е инцидента и ме питат в кое метро е станал инцидента след като съм казал спирка Сердика. Ами отговорих му - в Шуменското метро и заминах закъснял за работа!!! Та кое метро, в кой град...

Не са длъжни всички оператори да знаят, че само в София има метро - може и в Лондон да има спирка Сердика, но системата някакси е направена много странно - ако си непознат и видиш човек, изпаднал в безпомощно състояние - забрави. Изпадат в едни подробности, които ако ги знаят, ще им е по-лесно, но един вид този, който звъни е длъжен да ги знае, иначе само им губи ценното време. По-лесно ще е, да издириш близък роднина и той да звънне...

виж, ако за оператори слагат СЛАБОУМНИ (с диагноза) - може и да не знаят... иначе, моят казус е обаждане от планината, под Мальовица, за спешен случай, накараха ни да го закараме с кола до най-близката болница. Така и не разбраха къде сме.

Жалко за човека! Веднъж звънях за колабирал младеж в подлеза на Софийския университет-разпитваха ме за щяло и нещяло - линейката дойде след 20 минути! Другият ми случай е точно от Кърджалийският район - от 112 бяха супер адекватни и линейката пристигна много бързо. Незнам дали проблемът е в операторите на 112, дали, когато няма свободни екипи им е "наредено" да мотаят нуждаещите се или нещо друго...

По ското оператора....Въпрос на късмет.....Това значи че нямат критерии при избор на персонал...

Не ''те'' са виовни, а ние! Кой знае тази служителка от телефон 112 по кой форум е тролила и не е разбрала какво и говорят. Матерал....., не от най-добрия.

тази институция за ранно оповестяване ..тел.112 се назначават неграмотни и безхаберни хора или началниците им са такива и не знам по какъв глупав начин са си инструктирали персонала.И това е вече от години.И аз два-три пъти съм се сблъсквал със тъпите и неподходящи за момента въпроси.До кота ще се търпи това безхаберие и прокуратура и полиция няма да се намесят и проверят цялостната дейност на тази"институция".Аз имам чувството,че служителите се стремят най-вече да се застраховат от фалшиви сигнали,а другото не ги интересува.

За съжаление е така, тромава е системата навсякаде и то умишлено. Намерих човек на улицата в поспомощно състояние! 112 ме питат, какво му е??? аз ако знаех за какво ми е да званя на 112 ? на колко годиние? защо е така ? кой сам аз и какво общо имам? и това не е единствения случай! не отричам че сам попадал на кечествени оператори , 15 секунди и е разбрал дори дал сигнал в СП. И да пука ми, званялам десетки пъти на 112! не сам подминавал , безпомощни хора, пожари, обири и т.н.

където сме уж и ние, ако натиснеш спешния телефон и прекъснеш, веднага ти се обаждат, а ако няма отговор изпращат дежурен екип да провери за какво става дума. Ех мечти!

жокер -на запад не си убиха елита на нацията с някакъв фалшив народен съд за спасението на евреите . тук хем ги спасихме ,хем изгубихме най-свестните .наказанията ни няма да свършат никога за предателствата ни !

Същият проблем в София. Обяснявам им адреса и за какво става въпрос, след един час се обаждам и пак няма линейка..."Нямали достатчъно линейки"---Поне ми се извиниха че не била тяхна вината. Накрая се наложи сам да закарам баща ми до болница и то не държавна а частна за да го прегледат, не за сърдечни проблеми(късмет)....

Когато извикаха бърза помощ гърчейки се от болка със силна бъбречна криза, от 112 пратили линейката на друг адрес, а съпругата ми два пъти им повтори адреса.

Няма ли,да я закрият вече тази държава. Тъй или иначе с този геноцид ни затриват много успешно!

Истината е, че това се среща не само у нас. В една Швейцария не можеш да извикаш линейка директно. Първо звъниш на личния си лекар и ако той прецени - вика спешна помощ.През това време береш душа, недай боже да не си умрял - таксуват те така, че да ти се ще да беше.Тъжното е, че ние се водим социална държава. Издържаме всякаква паплач с данъците и осигуровките си - като тръгнем от ония 240-те хрантутници и стигнем до мургавелите по паланките. Не може хем така, хем иначе. Или сме социални и си плащаме таксите, но получаваме здравеопазване и образование; или сме див капитализъм и всеки ползва частно здравеопазване и частно образование, колкото си внесъл - толкова ползваш. Не може да наливаш в една хазна, без да знаеш къде ти отиват парите и кога ще ти дойде линейката. В повечето случаи - твърде късно.

То в болниците не лекуват хората вие искате Бърза помощ.Що за лечение е болница със завеждащ отделение 86 години, а ординатори на 82 и 80. Безусловно са били имена но на тази възраст с техните дипломи се източва касата -очевидно е.

А кого да назначат в болниците, за да може все пак да има някакви болници, като младите избягаха навън? И на мен не ми харесва да ме вкарат в болницата "за наблюдение", пък после никой даже и добър ден да не каже, докато съм там, но как ще се оправят нещата, като ние самите си избираме начина? Докато ни управляват мутри, наследници на другарите, така ще е.

всички виждаме, че царя е гол, но всички му ръкопляскат. Всичко в тази държава е тотално объркано. Живота на обикновения човек не представлява НИЩО! И всичко започва ОТГОРЕ!

Това не е проблем или недостатък на служителите на тел 112. Търсете сметка и обяснение от тези,които са приели и утвърдили работата на този "спешен" тел. В процедурата им за работа със сигурност ги задължават да задават въпроси за родословното дърво на умиращият.Всички хулят служителите защо разпитват,но никой не се сеща да повдигне въпроса за промяна в процедурата на работа на тел.112

Трябва АРЕСТ на оператора за ПРЕДУМИШЛЕНО УБИЙСТВО. Докога МВР и Прикриватурата ще ПЪРДЯТ и ЗАМАЗВАТ с ЕКСТРЕМЕНТИ гаврата на 112. Там работят ПРЕСТЪПНИЦИ.

И с татко така постъпиха.С тая разлика ,че и патрулка не дойде...

Това наистина минава всякакви граници! Къде ни е министъра на здравеПогазването - липсва ми неговия коментар, особено на фона на бомбастичните му обещания за "нов подход, поради изчерпване на стария модел"?! Това ли е новия модел "агресивен роднина" - труп и колабирал, барабар с изпаднал в пълен потрес комшия?!

Министъра на здравето е финансист, сигурно смета нещо на елка-та в момента..

loyola

важното е, че кучето с рязаните крайници го лекуват и са му събрали няколко хиляди лева, с които ще го хранят.

Трябва първо да дойдат, а после да питат. Който направи фейк-повикване, да плаща. А екипи+линейки да са в пъти повече, което ще стане, ако се направи читава реформа с пресичане на повечето финансови злоупотреби! Но на този човек, Бог да го прости, това вече не ще помогне.

Свако ми почина така. Докато 8 минути ме разпитваха от тоя тъп 112. Някакви оператори дето не разбират, разпитват за ненужна информация дето непознати няма, как да знаят, после чак те прехвърлят на оператор от бърза помощ евентуално и чак тогава те подават сигнал на местната бърза помощ да тръгва. Губят се между 12-15 минути. И ако нямат други адреси, в малък град ще дойдат на 20-тата минута, но на повечето места се чака. После бият дошлия лекарски екип, а не набиват канчето на некадърниците на тоя тел. и другия кол-център към Бърза помощ. Пред телевизят обясняват как дошли на 10-тата минута, а не сее отразяват прехвърлянията и разпитите от по 10-ина минути и 5-6 минути да си въведат информацията в системата. Срам срам.

Това е спешно състояние, свръх остро за съжаление и линейката не е можела да помогне, защото тя вози лекари , а в това състояние, никой не може да помогне...никой,човека е имал проблем , който не е открит навреме и не е протектиран ......грешката е в системата...Бог да го прости...

Това не е важно. Важно е, че не са реагирали и системата не работи!

На два пъти се наложи да реанимираме човек сами- на 112 или безкрайно невдигане на телефона, или засипващи въпроси, на които нямаме отговор- нито съм лекор, нито пък познавам човека, само умира на ръцете ми. Накрая те навикват да спреш да се репчиш и с краткото " Прието" ти хвърлят слушалката. За протокола- и в двата случая успяхме сами да свестим хората, линейка не дочаках, нямам цял ден свободно време.

Навсякъде е пълно с "хора на място". На " Опълченска" навремето при един на улице умиращ собственик на магазин първо пристигна катафалка- човекът още дишаше, но какво значение има? В днешно време най- търсените би били курсовете по оказанието на първа помощ, просто защото в повечето случаи само това би сасило нечий живот.

sawo

Интересна ще е официалната им позиция дали човек в смъртна опасност без три имена е все още човек в смъртна опасност?

Сега на Раковска в София нещо се е случило - може би катастрофа. Линейката карайки в насрещното едвам можеше да мине до там. Това от тъпите ограничители за платна за колелета. В ситуацията в прекият смисъл могат да убият човек.

велосипедите застрашават живота на хората, в търново по стръмните улици без велоалеи карат с бясна скорост, то хубаво да карат но при ясни правила и с цел да се намаляват колите, градския транспорт трябва да се подобри значително отвсякъде

Не трябваше да има пласмосовите ограничители, дори да има лента, но да е само изрисувана. Сега нито зимата могат да чистят снега. През цялото време е здръстено. Поне на места като Раковска. От бавното движение на колите реално се получава по-голямо замърсяване на въздуха. Тези ленти пък реално не се ползват. Много рядко някой минава по тях. Много глупаво решение, за което са плащали. Сега реално трябва да откъснат тези пластмасови ограничители и да запълнят дупките, че да не почне да се цепи и асфалта там.

Обаждала съм се веднъж на този номер...същата ситуация. Лежащ на земята, припаднал епилептик- настояват за три имена и адрес, искат ми информация за минали събития?? Обадиха се още 3ма човека- ужасихме се всичките

Такава мърлящина, безхаберие и некадърност никога не е имало досега в 1350-годишната ни история..

абсолютно сме затънали безнадеждно