Ремонтът на вълните на "Тракия" при Чирпан - 89 млн. лв.
Първият участък, който ще се ремонтира, е от 156-ти км, след пътен възел "Белозем", до 168-ми км преди пътен възел "Оризово"
От днес започва ремонтът на първите 12 км от автомагистрала "Тракия" в платното за Бургас от общо 52 км, които ще бъдат обновени поетапно, съобщиха от пресцентъра на Агенцията "Пътна инфраструктура".
Още по темата
Участъкът, който ще се ремонтира, е от 156-и км, след пътен възел "Белозем", до 168-и км преди пътен възел "Оризово". По време на строителните дейности трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и да спазват стриктно поставената пътна сигнализация, предупреждват от АПИ.
Днес се поставят сигнализация и пътни знаци за въвеждане на временната организация на движение в 12-километровия участък, вторник на обекта започва същинската строителна дейност.
Заради ремонтните работи ще бъде затворена връзката на пътен възел "Плодовитово" от АМ "Тракия" в платното за Бургас към третокласния път Оризово - Плодовитово - Първомай. Пътуващите за Първомай могат да слязат от магистрала "Тракия" при Чирпан и да се върнат обратно към Плодовитово и Първомай по второкласния път II-66.
Дейностите в 12-километровата отсечка включват цялостна подмяна на асфалтовата настилка, подобряване на отводняването, полагане на нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Ремонтът ще се изпълнява от дружеството "Автомагистрали", с което Агенция "Пътна инфраструктура" има договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала "Тракия".
Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври - началото на ноември.
Прогнозната стойност на ремонта на всичките 52 км на вълните край Чирпан е 89 млн.лв. Цената се обсъжда критично от специалисти.
"Това са актуални пазарни цени към момента, преди години, когато е строен участъкът, цените са били съвсем различни", обясни пред bTV Даниел Иваничков от АПИ.
Гаранцията, съгласно закона, е 2 години.