Планират трета лента на АМ "Тракия" до Пловдив или дублиращо трасе
Пътната агенция ще анализира кой вариант ще излезе по-малко скъп
През следващата година ще се изготвят транспортен и икономически анализ за необходимостта от изграждане на трета лента на автомагистрала "Тракия" между София и Пловдив. Другият вариант е да се построи дублиращо трасе на магистралата. Това коментира пред журналисти в Пловдив председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Йордан Вълчев, който присъства на Десетата юбилейна годишна конференция, посветена на пътната безопасност - "ВИЗИЯ 0" - Нула жертви при пътнотранспортни произшествия, предаде БТА.
Вълчев обясни, че проблемът с третата лента са многото съоръжения по магистралата до около 70-ия километър. Ако се построи трета лента, няма да има аварийна лента при тези съоръжения и в тунелите, отбеляза шефът на АПИ и допълни, че изграждането на нови съоръжения е много скъпо.
Анализът ще покаже колко ще струва изграждането на трета лента и дали си заслужава или пък да се построи алтернативно трасе, успоредно на магистрата, допълни Вълчев.
Пътуванията между София и Пловдив се увеличиха и е време да се помисли за трета лента на магистралата, за да се намали травматизмът при катастрофи, каза на свой ред заместник-кметът по строителство на Община Пловдив Тошо Пашов.
Между 75 000 и 100 000 моторни превозни средства всеки ден влизат и излизат от Пловдив, сочат данни на данъчната служба за регистрираните МПС на територията на Община Пловдив, от "Пътна полиция" и общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта", съобщи Тошо Пашов. Допреди 5-6 години броят им на ден е бил 40 хиляди. За месец март има отчетени 7.5 милиона влизания и излизания от населеното място.
Зам.-кметът отбеляза, че съществуващите пътни артерии не могат да поемат това натоварване. Той посочи, че за града е важно да бъде завършен обходът на Пловдив - от "Асеновградско шосе" до "Ягодовско шосе" и връзката с АМ "Тракия", за да бъде поет потокът, който идва от Родопите.