Първите данни от дългоочакваната инспекция на пътя София-Своге, назначена след смъртоносната катастрофа с 19 загинали показа редица нередности - трудно видими знаци, опасни мантинели, опасни внезапни стеснения. Това потвърди пред Нова телевизия един от назначените експерти Румен Миланов.

Оказва се обаче, че до този момент ремонтираният участък не е минавал независим одит по пътна безопасност. Такъв одит не са минавали и повечето пътища у нас. Причината - липсата на задължаващ закон. ,

Експертът поискал анонимност, за да не се конфронтира с колегите си от инспекцията на пътя, назначена след катастрофата посочи, че разстоянието от земята до долната част на знаците е по-малко от необходимото.

Така поставени, тези знаци са изключително опасни за всички на пътя, защото не могат да бъдат видени. Целият път до Своге е осеян с подобни ниски знаци, показва съвместната обиколка с одитора. Други не отговарят на изискванията за размер на табела - по-малки са от указаните в наредбите. По пътя има и опасни стеснения на платното при мостове без предварителни указания с табели.

Одиторът посочва, че фирмата изпълнител на пътя отговаря за пътните маркировки и знаците.

Проблемите потвърждава и Румен Миланов - един от сертифицираните одитори по пътна безопасност, които след катастрофата заедно с инспектори от Агенция пътна инфраструктура проверяват ремонтираното шосе до Своге.

От "Трейс" - фирмата строител на пътя, отговориха, че са изградили всичко според зададения проект и комисия от над 20 души от различни държавни органи е приела отсечката.