Кметовете от селата на Община Раковски се надпреварват кой да вземе пътната настилка след ремонта на АМ "Тракия", за да оправи разбитите улици в малките населени места.

Вместо непотребната вече пътна настилка да се изхвърля на сметището, парчетата се товарят на камионите и се изсипват до депо в близкото село Белозем.

"Такава фракция по принцип се закупува, тя струва пари, а при нас идва даром", каза пред NOVA кметът на Белозем Иван Тачев.

80% от улиците в селото са в окаяно състояние. Осеяни са не с дупки, а с огромни кратери. Затова старият асфалт няма да стигне за всички.

От страх да не свърши настилката от "Тракия", някои от хората платили директно на камионите, за да стоварят натрошената настилка пред домовете им.

"Кметовете, които искат да получат от него, трябва да изпратят чрез общината си искане до Областното пътно управление в Пловдив. Когато искането е до 10 000 лева, което е горе-долу около 800 т асфалт, решението се взима от АПИ. Когато е над 10 000 лева, минава през Министерството на финансите. След като се получи разрешение, кметът на съответното село със собствени средства трябва да си вземе материала", поясни инж. Христо Тунчев от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

"По-голямото количество от асфалта ще бъде за селата Белозем и Чалъкови. Община Раковски има едно от първите в България създадени общински предприятия, които имат съответните категории за строителство на улици. Ние ще го направим с наши сили, тоест няма да ангажираме външен ресурс", коментира кметът на Раковски Павел Гуджеров.

Той изрази надежда този асфалт да стигне за около 20 км и смята, че ще издържи с години.

"Винаги е имало разбирателство между кметовете. Тази година ще има поне две улици с нов асфалт. Имаме бюджет от около 100 000 лева за нови улици. Засега това можем, това правим, което също е нещо", заяви от своя страна кметът на село Белозем Иван Тачев.

Междувременно ремонтът на АМ "Тракия" е към своя край, но повече асфалт за други села няма да има.