Той отхвърли идеята да се слагат ПОС терминали в патрулните коли.

“Единият вариант е НАП да намери решение, защо пък да не се ползват и частни съдебни изпълнители, трети вариант е да се ползват данъчните органи в общината? Все пак това са държавни институции и могат да се включат. Има и още нещо - защо онзи, който не си е платил глобата в рамките на три или четири месеца, да има удвоена глоба. При нас лихви върху глоби не можело. В другите държави може и ние се стремим към тези други държави“, каза Стратиев и посочи, че така е в Холандия и Франция, например.

Ако те спре патрул, който вече трябва да проверява освен шофьора, и спътниците му, за неплатени глоби, при отказ да се плати - свидетелството на водача ще бъде отнето, тъй като вече има разпоредба в закона. “Всичко се струпва на водача, той е виновен за всичко заради всички тези мерки“, допълни Стратиев.

По повод ПОС терминала в колите, ексшефът на КАТ заяви, че полицаят не е нито касиер, нито счетоводител.

“Това ще затрудни пътния полицай и тази отчетност ще затрудни цялата система на пътната полиция. Това е абсурдно“, каза още той.

От днес се премахват предупредителните знаци за участъците с камери по магистралите.

От петък е в сила забраната за движение на тирове през уикенда по аутобаните.