Днес започна паралелно независимо разследване на причините за трагичната катастрофа край Своге от Института за пътна безопасност. Според експерти, които са на място, само при визуален контакт става ясно, че текстурата на асфалта е изгубена, където е натоварено движението. При бариерите има различни болтове. Експертите искат да им предоставени документите за инсталиране на бариерата.

Според експертите видимо има проблеми със структурата на пътната настилка, както и с начина на монтиране на предпазната мантинела.

Има разлика между асфалта преди завоя и в участъка, в който е поднесъл автобусът, каза пред Dir.bg Диана Русинова от института.

"Битумният материал, когато изплува на повърхността, сцеплението вече намалява драстично. Възможно е и от дъждовете да има допълнително хлъзгане. Не вярвам, че и мантинелата е поставена правилно", коментира колегата ѝ Методи Стилянов.

"Текстурата на асфалта е различна, там където движението е натоварено, от другата част на пътното платно. Видимо е доста хлъзгава. При експертния оглед днес се установи, че мантинелите са поставени различно от това, което е указал производителят им. Захващани са с различни болтове, има липсващи шайби, на места мантинелата стърчи върху платното за движение, на места е много навътре прибрана, има прекъсвания в линията, която оказва границата на платното за движение. Мантинелата е силно компроментирана там където е бил удара, а по-надолу също има много огъвания. Местни хора дойдоха да разговарят с нас и ни казаха, че на същия завой преди няколко месеца е загинала жена, няколко дни преди това се е ударил някакъв мъж с автомобила си и е направил тежка катастрофа, имало е ТИР, който се е пречупил и за това не е успял да падне в канавката. Мантинелата след всички тези удари и катастрофи не е подновявана. Страшно много неща, за които ние ще попитаме и ще чакаме отговор, тъй като те са необясними", заяви експертът Диана Русинова.

Като други опасни участъци тя изреди Северна скоростна тангента, която е на вълни, при мостовете има бабунки, през които шофьорите преминават със 120 км/ч. Автомагистрала "Хемус" в самото начало старият участък от 15 километър до 30-ти километър също е много опасен участък. Изключително опасен е и пътят Русе - Бяла. Макар и новопостроена опасна е и АМ "Марица", тъй като има много неравности по нея. АМ "Тракия", гордостта на България, е също в ужасно състояние, имайки предвид, че новият й участник бе построен само преди пет години.