Коментари - Експерти по пътна безопасност: Има проблем с настилката на пътя край Своге. Вижте още пет опасни пътища | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В България некадърието е огромно във всички области и без съмнение технически нещата около трасето не са перфектни. Но това не значи, че един автобус пълен с пътници не трябва да се кара внимателно и съобразено с пътните условия, мокър път, изтъркан асфалт и т.н. Но има и друг много сериозен проблем - по кривите планински пътища в България много рядко има значи обозначаващи с каква скорост е безопасно да се навлезе в даден завой. Има само знаци показващи, че има завой, еми мерси, аз виждам, че има завой! Пътувал съм в Гърция и Македония (да Македония) и навсякъде ми е правило впечатление, че преди всеки по-остър завой има задължително знак за ограничение на скоростта. Тук всичко е 90 км./ч. и влизаш в завоите на око, ама ако минаваш за пръв път какво правим?..

На знаци,а се плаща за супер качество,но понеже няма контрол и се яко краде,излиза всичко ,,брак,,а потърпевшите сме ние.Пътища убийци,асвалт не се яде,а се умира масово от него.Но за сметка на това единици се облагодетелстват

Тепърва ще ядем горчивата попара на герберските пътища.

Имам познания как точно се случваше "печеленето на търговете" за строителството на опасните пътища. И за ЛОТ 17 (пътя по Искърското дефиле) сме играли, НО поръчкити печелеха и печелят ВИНАГИ близки до Правителството (независимо какво е то) фирми. За това и резултата е такъв - та ССТ е само на две години, а пътя за Калотина е с последна рехабилитация преди повече от десет години, но е направен по австрийски терк и още удържа. Нека се бием в гърдите колко км магистрали сме построили в последните години, НО КАКВО качество? Да..............какво качество на живот имаме Господа управляващи, но не на книга.

Пътя за Калотина е един от малкото добри пътища в България но е правен от чужда фирма ,последните две години много започна да става на коловози лятото но това е защото от АПИ седят под моста за село Хераково и прибират едни пари от претоварените камиони от кариерите да господа управници КРАДЕТЕ като за последно дано ви заседне.....

Всеки ден загинали по пътищата, починали родилки... Две седмици без ТР, застраховател завлече 250 000, имало и зруг застраховател в критично състояние ама ще разберем по-нататък. Всеки дена Гуменката, Мутрата и Ко ни заливат с глупости. Трейс си строят поредния обект, парите се раздават, стадото чака следващото стригане.

Защо ми изтрихте коментара за качеството на асфалта на отсечката Габрово - Трявна???????????Някой от дир лично засегнат ли се почуства???И все пак - асфалта в тази отсечка е под всяка критика.Хлъзгав и без сцепление.

И без да съм експерт по безопастност виждам че маркировка липсва навсякъде в София а и другаде в страната. , Напълно избеляли пешеходни пътеки и ленти за движение. За реклама току боядисат една-две та да ги покажат по телевизията, но явно за масова нормална маркировка пари-няма.

Истината е в некадърното,некомпетентно и корумпирано управление на всяко ниво.

Абе овце,къде е БОКО -хвалипръцкото?

как няма да има проблем поголовно се граби при изпълнението на поддръжката на магистралите :-)

Защо сваляте темата от главните май на някой не му изнасят коментарите?

Защото са Бокови подлоги.

Темата сега е Пътя при Своге но все пак е форум всеки да си каже мнението и да постави въпроси.Аз искам да питам има ли път в България без проблеми и защо ни лъжат как всичко е перфектно докато не стане някакъв проблем или трагедия като тази и почва едно заравяне на глави в пясъка и едно мрънкане като сутринта на очилатото министърче което при споменаване на "Трейс" се отлепяше от стола и незнаеше на къде да гледа.

Коя е фирмата правила този път и приближена ли е на герберунгелите?

Да, една от 3-те фирми, които правят 99% от пътищата. По-герберска фирма трудно ще намериш. Трейс се казва и като пуснеш търсене за нея, излизат хиляди статии за далаверите на ГЕРБ.

То всичко е почти ясно. Това, че човекът не е минал на преглед, е административно нарушение, НО НЕ Е причина за трагедията. Това, че е карал с 10 км. от горе, също е нарушениие, но и то НЕ Е причина. След като всички шофьори, специалисти и местни /вкл. служители на МВР/ казват, че проблем е настилката - значи е така. Явно пак някой е усвоил милионите, отчел се е където трябва, а качеството е видно. Асфалт плюс глина за по-добро хлъзгане. У нас така се строят пътища - който не му харесва, да не кара. А иначе си плащаме застраховките и данъците. Какви са тия пътища, дето при 50 км. губиш управление и автомобила става неуправляем ???Дано поне контролните органи успеят да докажат нещо, но като гледам, пак само шофьора ще опере пешкира - той е най-страшния виновник, че е прекарал прегледа с 20-30 дена закъснение.

те затова са сложили ограничение от 40 защото при 50 пътят вече е опасен. На Ганьо най-накрая трябва да му светне, че ограниченията на скоростта не са заради катаджиите, а защото има предпоставки за ПТП.

Сложили са 40, защото пътя е некачествен. Пише го дори в официалния документ от шефа на полицията. Уж временно решение. И не! Не са тези 10 километра в час причината. Причината е събралата се вода (не се оттича добре) + лошото качество на настилката - 2 пъти по-ниско сцепление от минималното по закон. Явно е станала пързалка (аквапланинг). Ефектът може да възникне и при 40 км/ч при "благоприятни" условия (каквито са били налице) и колата става напълно неуправляема.

Сложили са 40, защото пътя е некачествен. Пише го дори в официалния документ от шефа на полицията. Уж временно решение. И не! Не са тези 10 километра в час причината. Причината е събралата се вода (не се оттича добре) + лошото качество на настилката - 2 пъти по-ниско сцепление от минималното по закон. Явно е станала пързалка (аквапланинг). Ефектът може да възникне и при 40 км/ч при "благоприятни" условия (каквито са били налице) и колата става напълно неуправляема.

некачественият път не е ли опасен??? питам за един познат. И още едно питане - като са калпави всички пътища, какво трябва да се прави? да се спре да се пътува, или да се шофира с повишено внимание?

някой да знае, дали пътят Ямбол - Средец е ремонтиран, преди 4 години бе пълен с дупки, а се води първокласен и алтернатива на "Тракия" при инциденти. Предварително благодаря.

Гарантирано от ГРОБ.Видими резултати.Те тепърва ще се виждат резултатите,само се молете да не попаднете там,където ще се виждат.

Ами като има проблем, защо още няма оставка на министър Московски? Защо още няма обвинени от фирмата изпълнител и замесените държавни служители, пуснали отсечката? Защо Тиквун мълчи за случая? Обикновено не можеш да му запушиш устата, сега мълчи като комунист на разпит! 8 години се бие в гърдите и се хвали, че се строят пътища. Да каже сега и какво е качеството, а и защо цените са като в Германия.

да дойдат специалистите...

Чудесни анализи, експертни оценки и т.н.! Само по един параметър перфектността куца - все са СЛЕД като сме платили твърде скъпо за тях - за човешкия живот говоря, нищо че и на пари сме го докарали... Пътища за много пари - и за много жертви! Нещо май не е съвсем наред тук...

къде има настилка без проблем в БГ? На много места "настилката" е по зле от лунен пейзажи няма как да заобиколиш кратерите!

Поредните глупости.Все пътя би виновен, карат като ненормални, после ама как така стана, какво стана.

ПР на Трейс и герберските тролове се опитвате да отклоните вниманието от истинската причина за катастрофата - некадърно направения път на стойност 22 млн. лева. Колко обекта имат Трейс в момента, на колко от тях работят пак така некачествено, колко още трупове ще има заради Вас?

Защо толкова жертви има,носят се колани,със светлини се кара,а колата неудържима става.Важно е да откраднат парите от проекти от които се строи

На много места мантинелите са поставени само за декор в това число и на бул. "България"София-набиваха(а не завинтваха) закрепващите болтовете, а на места са захванати по ръба на бетона и после подмазваха около тях.Оставиха отговорна работа да се върши от безотговорни и малограмотни изпълнители.В Германия тази работа се прави от роботизирана машина и не е работа за бай Асан да ни осигурява безопасността.

Българска работа. Калпав път, калпава поддръжка, калпав шофьор, калпав автобус и повсеместна корупция да се вземат едни пари. Сигурнен съм че никой няма да поеме отговорност за случая както обикновенно. Проблема си е на самите давещи се. В България всеки се оправя по единично.

Има проблеми с така наречените политици, държавници и тем подобни тарикати.

Преасфалтираните места по пътя Русе-Бяла са по-зле от преди ремонта - бабуни, неравности и асфалт, който до пролетта ще е осеян с дупки. Не случайно миналата седмица човек загина именно на такъв "нов" участък!

Реални пари за виртуални ремонти Влезнахме в епохата на цифровизацията Кой казва че не сме НАПРЕД

Мафията убива...

Преди 15г при ремонт на пътя за Шипка също беше положен асфалт, който стана причина за много какастраофи, защото беше хлъзгав, като че е намазан с масло! Смениха го с друг едрозърнест и грапав. Данеби и сега случаят да е същия?

Правилно асфалта е виновен!

Не му върви на този пътен участък и това е. Да не би да са пропуснали да му резнат лентичката по случай откриването и сега се търсят виновни.

въпросът е - след като се знаят опасните участъци като този при Своге, ЗАЩО нищо не се предприема от държавните органи??? В нормалните страни се обръща особено внимание на ПРЕВЕНЦИЯТА с оглед предотвратяване на подобни трагедии, а тук се чака да стане беля, и тогава!

а как бе? в съседната статия се твърди, че изпълнителят е нотифициран за качеството на пътя, ама нещо не са се задействали... Цацаратурата да каже.

На нас българите все някой и нещо са ни виновни , а в нас вина никога няма!

Ако не се карат колите, най-добре, нали, тогава няма да има и катастрофи.

Трявба малко повече да уважаваме полицията. Шефа на местния кат многократно сигнализирал за лошата настилка на пътя. Излиза че само този човек си е вършил работата. А нали прочетохте как са разрешили проблема -сложили знак за 40 км/ч ограничение, защото големи боко, специалистите от апи, свинетка и всички там подобни мекотели не са си мръднали пръста и местните полицаи сложили знака все поне един живот са спасили. А банкянския дебелак е първа писта да реже лентички, сега се е скрил и го няма да ни обяснява за великите му пътища строени със заеми от световната банка, то поне нещо да има насреща срешу заема, а то само некачесъвен път лтговарвщ на четвъртокласен европейски път. Изровилли на шофьора че за 40 год имал 3 акта, е какво е отношениетожна тези актове към катастрофата и лошия гербаджисйки път

Може и така да е. Но е възможно и местният полицейски шеф да си е измил ръцете, давайки само сигнали, знаейки истината за пътя и ограничението да компенсира качеството му. Дано не съм прав.

А какво да направи друго? Да спре движението? Да преасфалтира за своя сметка? Мисли малко бе, трол!

EURO NEWS въобще не ни брои нас. Благодарение на ГЕРБ измирането върви нормално, но понякога се прилагат и мутренски действия.

Толкова много глупусти се казаха и изписаха от "журналисти" и "експерти", че ми е трудно да се ориентирам, кое е истина и кое е лъжи и манипулации за прикриване на винивните. Дори се намериха и глупаци да говорят за аквапланиг, но той се получава при висока скорост над 70-80 км./ч. А официално казаха, че автобуса се е движил със скорост 53 км./ч. при тази по-ниска скорост не може да има аквапланинг. Най-разумно звучеше местният човек, който каза, че има проблем със сцеплението на пътаната настилка - била хлъзгъва. Също така мантинелата била монтрана "лошо". Трябвало да е преди тротоара, а не след него. Защото така като е направен сега пътя, бордюра на тротоара при катастрофа изхвърлял автомобила над мантинелата и тя не "работи". За мен след този инцидент е ясно, че освен виновният изпълнител на "новият път" . Вина имат и чиновници и контрольорите, които приемат обеката и му дават разрешение за ползване. Прокуратурата трябва да разследва и държавните чиновници приели пътя за въвеждане в експоатация за престъпно неизпълнение на служебните им задължения. Може пък и да е е от некадърност, но пак трябва да си понесатотговорноста. След като са се съгласили да заемат държавен пост за който нямат нужните знания и способности. Борисов да поиска оставката на шефа на пътната агенция веднага и на министъра който отговаря за тази агенция и за пътищата. За мен е ясно, че в Пътната агенция не са си е свършили работата. Дори шефа на пътната агенция, да няма пряка вина. Той отговаря за това агенциата и подчинените работещите в нея да си вършата работата. А в случая поне едно е ясно пътя е изпълнен некачествено и държавни чиновници са го приели и въвели в експлоатация въпреки това. Имало е и сигнали, но нищо не е направено досега от отговорните чиновници. Дано този път прокуратурата свърши добре работата си и изпълнитела на пътя и чиновниците, които са го приели и въвели в експлоатация влязат в затвора. За неумишлено причиняване на смърт на 17 човека.

Борисов да не иска никакви оставки, а сам да подава незабавно неговата! Това в Своге не е единичен случай, това е система! Всичко, построено по тяхно време е тотален провал! В случая взе да взима и кървав данък!!

И как за две години изплува този битум.... ЗАЩО в СЪРБИЯ не изплува за две години? Същия климат имат. - Има ли нянъкви стандарти за качеството на битумните материали които се влагат в пътните ремонти?

къде има изплувал битумен, бе примат? всеки идиот може да си набере едno парче битумен и да го хвърли в леген, да види ще изплува ли, както са изплували мозъците на безбожно лошия м'триал :)

да не би хидрофобният битумен, с плътност като водата, магически да е спрял да бъде хидрофобен? :)))

Настилката в участъка е била експериментална......................и на дъжд нямало никакво сцепление! Това го знаят много от високопоставените в района управляващи но мълчат!

Ами то няма как да се открадне 50% от парите за пътя и да е качествен. Перпетум мобиле няма, това е ясно, ясно обаче е, че и тия кражби стават С УЧАСТИЕТО на чиновниците ...

Кражбите стават с активното участие на Боко тъпото и шайката от ГЕРБ.

За това БСП прибират парите и не праявят нищо ! После да ги обвиняват за некачествен ремонт , чиста работа .

Битумния мат'рял на веднъж поставен бетонасфалт (правилното име на "асфалта") не изплува сам по себе си на поврнхостта. Той служи за "залепване" на агрегатите (чакъл и едър пясък). Нима са застилали този път веднъж с правилно разбъркан бетонасфалт, и само последният 1 см. САМО с битумен (който Е СКЪПАТА съставка на бетон'асфалта)?!? Което е практически невъзможно, последният слой асфалтбетон не е под 3 см., по тънко от 2 см. няма как да стане.

Без да съм специалист мисля, че в този участък /с тротоар до шосето/ трябва да има две мантинели - между платното и тротоара и поне парапет между тротоара и дерето.Ако е една трябва да е между платното и тротоара. Така поставена мантинелата не върши работа, защото МПС-то, качвайки се на тротоара просто ще я "прехвърли". Ако ви прави впечатление мантинелата не е скъсана а премазана отгоре.

Трябваше да се случи най лошото ,та управляващите да признаят ,че пътищата са виновни за голяма част от пътнотранспортните проишествия !

ЩО за НАГЛОСТ и ДЕБЕЛООЧИЕ да се биеш в гърдите с построените АФИФ магистрали и след това да обявяваш траур в памет на загиналите по тези магистрали УБИЙЦИ !?!?!?!?!?!) БОГ да прости загиналите !!!!

Време е някой да каже, че царят е гол. Иначе пак нищо-фирмата прибрала парите, раздала там където трябва и ние продължаваме да се избиваме като пилци, и пак ние виновни-/ несъобазена скорост, стари автомобили и т.н., нали това са заключенията при всяко ПТП-никой дума не обелва за лошите пътища, за отговорност на фирмите, които ремонтират, поддържат/.

В този род на мисли. Кой е работодател и кой изпълнител, когато са дадени едни пари под формата на рушвети? Дали този взел рушвета става работник на този, който го е дал?

Само там ли има проблем. Отпускат се и се отчитат милиони левове, но колко от тях се влагат.

Поредното престъпление с жертви на корумпираното управление на Борисов. Къде се скри, страхливецо?

... И като дойдат БСП и сложите Румен Гечев за Министър на Финасите ще се оправи всичко . Може и жан Виденов да върнете , Орешарски и Еврогееца Станишев , все отбор Юнаци ....

значи, щото е готин?

Няма да са по-добри, а са и по-гладни, но това не може да е основание да си затваряме очите. Онзи съсел Министъра на Пътищата /не му помня нито името нито титлата/ на съд, шефовете на АПИ и фирмата изпълнител също.

И като извадите старите играчи като Гечев , който последно време е много активен ще се случат чудеса ! а 65% от управлението на ГЕРБ са бивши партийни членове . Крушата не пада по далече от дървото . И крушата като е кисела незначи че дървото е добро !

За това БСП прибират парите и не праявят нищо ! После да ги обвиняват за некачествен ремонт , чиста работа .

Какво като се констатира сега, че има проблем с настилката и мантинелата след като обекта - пътя - е приет от държавна приемателна комисия с качество "отлично" - това беше оповестено вчера на брифинга от МС. За тези мушмороци - чиновници - дори и г-н Цацаров не спомена нищо - ще бъдат ли разследвани, ще им бъдат ли предявени обвинения или поне най-малкото - да бъдат отстранени от постовете, които заемат....

На тези мушмороци им се нарежда да ходят да приемат участъка, те са ужасно независими. Лошото е, че шефовете им явно са зависими....

На този участък за една година са станали 6 катастрофи с един загинал по според Н-к КАТ Своге. Пътят от Девин до Кричим има поне 50 участъка с по-труден релеф от този, но концентрация на катастрофи на определени места няма . Нещо да кажат във връзка с качеството на асфалта , наклона на завоите. и оттичането при дъжд Тиквените тролове?

хората загинали. Ако някой си мисли, че някой от шайката ще бъде наказан е наивник. Тези, които дават евросредствата са взели процента, фирмата изпълнител си е взела печалбата и е останало това което се вижда в цялото страна - пътища и ремонт но ремонта. Жалко за пострадалите!

Сега осъдете собственика на фирмата изпълнител , за назидание да подлежи , че толкова се оядоха от тези поръчки , а и винту не спря да се хвали с супер некачествените ремонти , а нацията се топи всеки ден , за сметка на шепа крадливи некадърници , които ни управляват и крадат от където , каквото могат

винаги като пътувам през искърското дефиле съм на нокти

Едва ли някой е изненадан от тази информация. Да, може и шофьора да има вина, стават грешки, може да се е разсеял за секунда, но както писаха - има спирачен път, значи опитал се е да овладее автобуса и настилката не му го е позволила. Тази поредна огромна българска трагедия символизира упадъка на държавата. Много, много зле, няма стандарти, няма контрол, всичко на самотек и всеки "бизнесмен" гледа да се изготви, да измишкува, да спечели с нещо некачествено. Най-добрите лошото е не че сме зле, а че няма потенциал да се подобрят нещата.

Ама ако е натиснал спирачката в завоя това не спомага за овладяването на автобуса.