С какво ще запомним този ден?

С това, че големите общини ще могат да забранят автомобилите, които замърсяват въздуха.

С това, че се очертава трайна тенденция за повече безработни, отколкото наети на работа чрез бюрата по труда.

Или пък - така медийно затъмнение в Полша - частните медии скочиха срещу данък върху рекламите.

Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic

Каква я мислехме, каква стана?

Близо 28% от вас отговориха с "Не" на въпроса: Ще приемете ли намалена 4-дневна работна седмица, но без намален обем работни задачи?

Бизнесът у нас все още не приема 4-дневната работна седмица, разказа пред Dir.bg Ирина Йончева, ръководител "Човешки ресурси" в компанията Adecco Group. Наблюденията й са неформални и показват следното:

"Въпреки че в България най-често се използва като база 40-часовата работна седмица, струва ми се, че работодателите са по-склонни да намалят работния ден на 6 часа или на 4 часа, но седмицата да е 5 дни, а не от 4. Като че ли стават много малко дните, в които можеш да контактуваш с клиенти, а те все пак пазаруват или търсят услуги 7 дни в седмицата, не 4. Вероятно е по-лесно покритието, когато имаш по-къс работен ден, но за повече дни в седмицата, отколкото обратното", казва тя.

И дава още един пример - за работодатели, макар и малко на брой у нас, които са намалили работното време с половин час.

"Усещането, че можеш да си тръгнеш с половин час по-рано, имаше голям психологически ефект. Човек би казал, че това е страшно малко, може би две цигари на ден, ако пушиш в компания, но на служителите им се стори невероятна придобивка тогава".

 

Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic