АПИ отказва оставки заради верижната катастрофа с 5-има загинали
Обявяващите се за пътни експерти да не хвърлят обвинения без доказателства, заявиха от агенцията
Гъста мъгла и видимост от 10 метра е имало на път II-84 в село Звъничево, където стана верижната катастрофа с петима загинали и двама ранени, а скоростта на движение в населеното място при нормални метеорологични условия е до 50 км/час, заявиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
"Агенцията призовава представителите на неправителствени организации, обявяващи се за пътни експерти, да се въздържат от хвърлянето на обвинения без конкретни доказателства в публичното пространство и да не злоупотребяват с емоциите на хората в навечерието на Коледа. АПИ апелира шофьорите да карат с повишено внимание и със скорост, съобразена с метеорологичната обстановка", се казва още в съобщението.
По-рано денс Институтът за пътна безопасност поиска оставката на ръководството на агенцията. В отворено писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова оттам заявиха, че месеци след трагедията край Своге АПИ управлява безотговорно и некомпетентно.
"Минаха четири месеца след ужасната трагедия край град Своге, но АПИ продължава да управлява безопасността по пътищата ни безотговорно и некомпетентно. В навечерието на Коледните празници за пореден път сме свидетели на неспособността на ръководството на АПИ да осигури безопасна пътнотранспортна система. Отново се прави опит отговорността да се прехвърли на шофьорите, поддържащите фирми и кой ли още не. Институтът за пътна безопасност категорично Ви призовава да освободите целия Управителен съвет на АПИ, като първа стъпка за промяна на управлението на безопасността по нашите пътища", се казва в писмото.
След катастрофата от Пъгната агенция съобщиха, че екипите на фирмата, наета да поддържа района, са излезли да работят тази сутрин с няколко часа закъснение.
"Ще проверим фирмата и ако те не са си изпълнили условията, ще бъдат санкционирани. Такива проверки се правят регулярно на пътноподдържащите фирми, но няма човек, който постоянно да следи кога са изчезнали да си свършат работата. Ние го установяваме постфактум", заяви шефът на АПИ инж. Светослав Глосов.
Много от участниците в катастрофата твърдят, че мостът, на който стана тя, е бил заледен.
"Със сигурност можем да кажем, че е имало намалена видимост и заледен участък от пътното платно. Предполагаме, че на самото място на катастрофата няма опесъчаване", каза гл. инспектор Асен Гешев, началник "Пътна полиция"- Пазарджик, цитиран от Нова телевизия.
"Дали причина за катастрофата е лед по платното, или комбинацията от висока скорост и мъгла - това ще каже следствието", заяви обаче Мая Шимбова, началник на Областно пътно управление - Пазарджик.