Това каза по БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова по повод назначената проверка от Столична община на сметките за декември, които според "Топлофикация-София" са средно с 21% по-високи спрямо същия месец на 2011 г. Оказа се, че сметките на много абонати са по-високи от този процент.

Фандъкова каза, че не е удовлетворена от обяснението на дружеството, че причина за високите сметки е студеният декември.
"Много хора се оплакаха, че сметките им са увеличени не с 21, а с 40-50, даже с 90 процента. Очевидно, че тези хора трябва да получат отговор”, смята още столичният кмет, цитирана от "Фокус".

По думите й всички граждани, които подадат жалба в „Топлофикация”, трябва да получат точен отговор на своя конкретен случай. Според Фандъкова, за да се улесни този процес е било възложено да се намери по-лесен начин, по който хората да могат да подават жалби и днес ще бъде обявен имейл на сайта на „Топлофикация”.
Кметът обясни, че там хората неофициално могат да подадат жалба. Жалбата е свободен текст, в който хората трябва да си посочат данните и адреса, да си кажат оплакването и да искат проверка на техния конкретен случай.

"Някъде може да се установи, че това е сметката, някъде може да има грешка и това веднага трябва да се коригира. Всеки трябва да получи отговор на жалбата си, ако "Топлофикация" това не го направи, си носи отговорността", подчерта Фандъкова, цитирана от БГНЕС.

„Две бяха важните задачи, които „Топлофикация” имаше, когато общината получи собственост върху нея – едната беше за връщане на доверието на своите клиенти, според мен там има още много какво да се желае. А другата е да се инвестира, за да може да се подобри услугата, а там има доста добър напредък”, коментира Йорданка Фандъкова.

Тя заяви, че системата за отчитане трябва да е нещо много по-просто и хората сами да могат да изчислят сметките си.