Срочните договори с телекомите ще бъдат само за 1 година
Срочните договори с телекомуникационните оператори вече ще са само едногодишни. След изтичането на 12-те месеца те ще стават безсрочни и клиентът ще може да ги прекратява с подаването на едномесечно предизвестие, без да плаща каквато и да било неустойка.
С измененията ще се премахне практиката операторите да подновяват автоматично договора за същия срок и при същите условия, при които е бил подписан, освен ако клиентът не подаде месец предварително заявление за прекратяване. Сега има дори тригодишни срочни договори.
Друга промяна предвижда телекомите вече да са длъжни да описват в договорите цените, условията за подновяване на контракта и на дължимите неустойки от страна на клиента при едностранно предсрочно прекратяване. 2 месеца преди изтичането на срочния договор операторът ще е длъжен да предупреди за това потребителя си в месечната му фактура или чрез SMS.
Ако дружеството реши да променя общите си условия за ползване на услугите, трябва да уведоми клиентите за това месец предварително и да публикува корекциите и в магазините си, и на сайта си. В договорите задължително ще се описват и изискванията за минимално потребление или минимална продължителност за възползване от промоции, таксите, свързани с преносимостта на номера, дължимите обезщетения за предсрочно прекратяване на договора, включително възстановяване на направени разходи за предоставено оборудване като телефони, интернет модеми и др.
Компаниите ще трябва и да описват възможностите за едностранно прекратяване на договора от страна на абоната с едномесечно предизвестие, цени, ценови пакети или тарифи, условия и срокове на плащане. Индивидуалният договор ще влиза в сила в срок до 7 дни след сключването му, освен ако абонатът изрично не е заявил желание да влезе в сила незабавно. Ако липсва последното, клиентът ще може да се откаже от услугите в рамките на тези седем дни, без да дължи неустойка.
На потребителите задължително ще бъде съобщавано, когато доближават паричния си лимит на месечно потребление.
Ако клиентът е поискал прехвърляне на номера му в друга телекомуникационна мрежа пък, максимум 8 часа ще може да бъде оставен без услуга. При превишаване на този срок потребителят ще трябва да бъде обезщетен.