Борисов възложи на БАН да тълкува добросъседството с Македония
Възложили сме на БАН да ни развият един материал по точката „Добросъседство с Македония” - какво да разбираме, когато отиваме да гласуваме в Брюксел и да се изказваме с президента и другите длъжностни лица, обяви в Министерски съвет премиерът Бойко Борисов.
Днес се разбра още, че председателят на БАН акад. Стефан Воденичаров отсега нататък ще присъства на всички заседания на правителството. Преди днешното премиерът проведе работна среща с него и ректорите на някои от водещите университети в страната. Всички те останаха и в началото на заседанието, за да се убедят с очите си, че министрите ще приемат решение, според което от 2014 до 2020 година ще има оперативната програма за наука и образование за интелигентен растеж, предаде БГНЕС.
"Всички обявяваме образованието, науката и иновациите за приоритет, но всъщност парите по европейските програми не са в тази сфера. Сега, с целия си административен капацитет, който има Министерство на образованието, и с колегите, които сега са се разхвърляли по другите програми, да усилим дирекцията с по 1-2 човека, за да може да се случи това, което вие предлагахте, и ние направихме”, каза Борисов, цитиран от "Фокус".
От своя страна акад. Воденичаров подчерта, че българската наука през последните 20 години не е получавала такава подкрепа, каквато получава днес. "Повярвайте, че българските учени в скоро време ще ви зарадват с добри резултати", обърна се той към министрите и премиера.
Ректорът на СУ "Св. Климент Охридски" проф. Иван Илчев пък изрази надежда, че след приемането на това решение през 2020 година вече ще имаме български университет сред първите 500 в света.
Основната цел на новата оперативна програма е постигането на интелигентен растеж чрез повишаване качеството на научните изследвания и образованието. С реализирането й конкретни резултати се очакват в рамките на пет приоритета – на научните изследвания и технологичното развитие, на връзката между образованието, бизнеса и трудовата заетост, образованието като фактор за социално приобщаване, образованието и ученето през целия живот, подобряване на образователната инфраструктура.