Сменяме електрокарите с електромобили
Преди 20 години страната ни сама се отказа от постиженията си в производството на електрокари. Това беше стока, изделие, което участваше на всички панаири, купуваше се по цял свят.
По думите на премиера, като направим нашия автопарк електрически – 25-30% от произведенета електроенергия, "която изтича, след като не може да бъде продадена, ще зарежда автомобили, градския транспорт. Така ние ще я съхраняваме и експлоатираме”.
Във форума участва и вицепрезидентът на Европейската комисия и комисар по промишлеността и предприемачеството Антонио Таяни, който обясни, че електрическите автомобили са бъдещето.
"Ангажиментът на българското правителство по въвеждането им работи за добрия имидж на страната. Вие сте в авангарда, приемайки това ново предизвикателство", добави той.
През 2050 г. в цял свят ще има 2,5 млрд. автомобили и цената на петрола ще се увеличи, тогава ще трябва да направим избор, каза Таяни.
Един от важните въпроси бил за стандартизирането на електрическите автомобили, за да може да се зареждат навсякъде.
Той похвали изграждането на метрото в София, защото намалява въглеродния двуокис.
"Антонио Таяни е един от хората, които най-много, когато бях кмет, помогнаха за усвояването на средства и влизането в плановете на ЕК на столичното метро", каза още премиерът Борисов.
„Когато говорим за електромобилите, моето мнение е и, че залогът за бъдещето е в железницата с новите скоростни влакове. Оптимист съм за развитието на жп мрежите в целия наш регион”, каза той.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова пък обясни, че има готовност да се направи проект за използването на електромобили в София. По примера на Милано, Столична община може да ги използва като служебни автомобили. Два електромобила от вчера вече се движат по улиците.
Фандъкова обясни, че след промяна на наредбата за паркиране, електрическите автомобили ще могат да паркират безплатно в зоните в Столична община.
Тя обяви, че има сключен договор с ЧЕЗ за сътрудничество по изграждане на инфраструктура за зареждане на електромобилите в София.
В четвъртък дилърът на “Пежо” - “София Франс Ауто”, подписа първите договори за продажба на две коли от модела iOn. Цената на натъпканите с всички екстри автомобилчета е 35 500 евро за бройка. Техните купувачи са банката “Сосиете женерал” и медийната агенция “Аргент”.
Вчера стана ясно, че икономическият министър Трайчо Трайков е обсъдил бъдещо сътрудничество в електроавтомобилостроенето с мениджъри от "Рено Нисан".
Возилата на ток харчат електроенергия за 2,50-3,00 лв. на 100 км при минимален разход от 15 лв. за бензин или нафта.
Батериите им се зареждат за около 6 ч., като позволяват пробег от около 150 км.
През януари японската корпорация "Тошиба" предложи на България участие в широкообхватен проект, свързан с развитието на система за компоненти на т.нар. "умни мрежи" и производство и внедряване на електромобили. Вчера от компанията обявиха, че ще отворят у нас регионален офис - вторият в Европа след Великобритания.
Вижте видео от изявлението на Борисов