Това каза икономическият министър Трайчо Трайков при откриването на конференцията "Електромобилите - предизвикателства на новата мобилност", предаде БТА.

Към министерството на икономиката вече има експертна група, която проучва възможностите пред тази промишленост.
Производството на електромобили и на компоненти за тях е нова и иновативна индустрия с нови играчи и с възможности за развитие, посочи министърът.

"Емисията на вредни газове от тези коли е нула и ще спомогне за опазване не околната среда. Тяхното използване ще облекчи и енергетиката, за тях не е необходимо да се строят нови централи", каза Трайков.

Въвеждането им в серийно производство щяла да намали цената им. "Ако се увеличи десет пъти производството на компоненти, цената им пада повече от десет пъти", каза още Трайков. Изчисленията на автомобилните производители показват, че около 80% от шофьорите преминават дневно по около 60 километра, предимно в градски условия. Това осигурявало подходяща база за развитие на електромобилната индустрия, съобщи БГНЕС.

Малко по-късно министърът подкара и електомобил.

На конференцията Трайчо Трайков е обсъдил и бъдещо сътрудничество в електроавтомобилостроенето с мениджъри от "Рено Нисан", съобщиха по-късно от МИЕТ.
"България не е производител на автомобили, но би могла да бъде много добър партньор в кооперираните доставки и подготовката на детайли за тази промишленост. Страната ни предлага атрактивна среда за развитие на чуждестранните инвестиции с едни от най-ниските оперативни разходи за бизнес в ЕС". Това е заявил министърът на срещата си с представители на автомобилния концерн.

"Рено" е един от пионерите в производството на електромобили. До 2020 г. Франция планира 10% от всичките й коли да се движат на ток. В момента компанията има разработени 4 модела. Подписани са 30 споразумения за партньорство с 16 страни за тяхната реализация - с правителства, общини, енергодоставчици. Сред тях би могла да се впише и България, са заявили  френските гости.

Превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв., съобщиха преди дни от Индустриален клъстер „Електромобили“, обединяващ няколко български производители на такива возила, на слънчеви батерии и на зарядни станции за електромобили, както и учени от БАН.
2,50-3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.

През януари японската корпорация "Тошиба" предложи на България участие в широкообхватен проект, свързан с развитието на система за компоненти на т.нар. "умни мрежи" и производство и внедряване на електромобили. Компанията подписа меморандум за развитието на тези проекти с Българския енергиен холдинг. Това стана по време на среща в Токио с ръководството на "Тошиба" и Трайчо Трайков, който бе част от делегацията на премиера Бойко Борисов в Япония.

*Новината е актуализирана в 16 часа