Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНТ. Той обаче беше категоричен, че държавата няма да налива повече пари в БДЖ, без да види реформи.

"Трябва да спре да се спекулира с темата, че искаме да ликвидираме БДЖ и да го продадем за жълти стотинки, това не е истина", повтори транспортният министър. Той отрече и информацията, че холдингът разполага с 60 млн. лв., замразени в банкова сметка. По думите на Ивайло Московски загубите в БДЖ заради стачката са вече 1 300 000 лева.

Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров също заяви, че има шанс влаковете да тръгнат от утре, предаде "Фокус".

В 11 часа синдикатите и ръководството на компанията ще седнат отново на масата на преговорите. Засега е ясно, че ще се обсъждат промени в Колективния трудов договор от 2009 година. Те ще разглеждат и над 80 точки от стачното споразумение, 45 от които са спорни.

От БДЖ искат да се намалят част от синдикалните привилегии и от 1 юни догодина да се въведе бонусна система за заплащане. До тогава трябва да се запазят допълнителните ставки за нощен труд и изминати километри.

В днешните преговори ще участва и главният секретар на Министерството на транспорта Иван Марков. Той ще е гарант, че споразумението ще се изпълни. Синдикатите ще поискат да се преразгледа и решението от зимното разписание да отпаднат 138 влака, заради икономии.

Вчера изнервени от продължаващата вече две седмици стачка в железницата пътници изпотрошиха прозорците на два вагона от композиция на гара Реброво край Своге. Хората, пътували за работа, но влакът бил спрян заради протестите. Изпадналите в истерия клиенти на БДЖ атакували с камъни вагоните.