Магистрала ”Тракия” - пусната докрай, ”Хемус” - обещана
Автомагистрала „Тракия“ от пътен възел „Зимница“ до Карнобат бе отворена за движение от 14.00 часа. Последният участък от автомагистралата бе открит днес с официална церемония в присъствието на президента Росен Плевнелиев и министри.
Откритият последен участък от АМ "Тракия" е лот 4.2, с дължина 34 км. Финансирането му се осъществява от Кохезионния фонд на ЕС и държавния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г.
Магистрала „Тракия”, която е с обща дължина 360 км, е част от Паневропейски транспортен номер VIII.
До края на юли ще бъдат монтирани 44 химически тоалетни на автомагистралата от Чирпан до Карнобат, тъй като в този район в момента няма бензиностанции и места за отдих, заяви пред журналисти председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) Лазар Лазаров.
На пътните възли са сложени указателни табели за най-близката бензиностанция, каза още Лазаров.
АПИ е издала над десет разрешителни за такива обекти, а виждаме само две, които са в по-напреднал стадии за изграждане, коментира той.
Официалното откриване
"Тук заставаме и казваме, че в новите приоритети за 2014 - 2020 година, ще насочим усилията на държавата основно към Северна България. Обществото е задавало посоката, а българските държавници, независимо от техния цвят, ще работят за това", заяви при откриването държавният глава, цитиран от "Фокус".
Церемонията по официалното откриване се проведе сутринта.
Президентът припомни още, че 80 на сто от средствата за изграждането на АМ „Тракия“ са от Европейския съюз.
Президентът отбеляза, че за периода 2009 - 2014 година различни правителства са построили 300 км магистрала. Той обаче подчерта, че колкото е смислена „Тракия”, толкова е смислена и „Хемус”. И допълни, че скоростният път Видин - Ботевград ще извади от изолация най-западналия регион у нас - Северозападният. Тунелът под Шипка също остава приоритет.
По думите на Плевнелиев посоката е ясна:
"Ще направим „Хемус”, ще довършим „Струма”. Това са отново 60 км на година и по това ще познаете прогреса. Така, както е зададена посоката и виждаме смисъла, така трябва да знаем, че в демократичното общество магистралите дават хляб, но и са израз на солидарността.”