Почина 16-годишната Лора Петкова, която през юни падна от сцената на Драматично-куклен театър "Иван Радоев" в Плевен, съобщиха от Областната дирекция на МВР. 

Инцидентът е от 7 юни тази година. По време на репетиция за премиерния спектакъл "Дванайсета нощ" на детско-юношеската трупа към Плевенския театър, момичето пада от височина над два метра, след като се подпира на парапета. Тя се озовава в оркестрината на театъра, падайки по гръб, при което си удря главата и получава черепно-мозъчна травма. 

Веднага ѝ е направена спешна операция в болница "Д-р Георги Странски", където лекарите се бориха за живота ѝ през последните два месеца. През лятото започна и разследване от страна на полицията и прокуратурата.

Директорът на културния институт Димитър Кабаков беше категоричен след инцидента, че са спазени всички административни изисквания по отношение пребиваването на децата в театъра - инструктажи за безопасност и други, според предписанията на Инспекцията по труда. 

Актьорът Веселин Плачков коментира пред bTV, че "в България, поради липса на пари, няма обновяване на техниката, на сцените и подовите настилки в читалищата и театрите. Това според него е "предпоставка за все повече такива трагични инциденти".

Според актьора няма как да спрат дейност читалищата в България и децата да не се качват на сцени. Тук отношение трябва да вземат институциите, категоричен е Плачков. Той намира, че Министерството на културата "всеки път е последна дупка на кавала - с най-нисък бюджет". По думите му от 8-9 години има одобрени пари за ремонт на Плевенския театър.

"Няколко пъти актуализират, тъй като цените скачат. До ден днешен трети директор седи по коридорите на институциите и се моли да ги отпуснат. Те са одобрени, но не са отпуснати. Изчезват длъжности в театрите. Когато аз започнах, имаше дежурен пожарникар на представление, вече не виждам такива, а театрите са изградени от дърво и плат. Театърът изгаря изключително бързо, сцената е като комин", каза още Веселин Плачков.

"Има протоколи за провеждане на всички събития в театрите и директорите ги спазват, както и служителите. Винаги могат да възникнат проблеми. Въпросът е, че нефинансирането води до точно тези моменти на сцените. Разбирам, че живеем в 2024 г. и световните тенденции са за все повече приказност на сцената и използване на технически средства. Но техническите средства, които ние в България притежаваме, са остарели и неремонтирани. Половината не работят", добави още той.