Намерена е "черната кутия" на катастрофиралия етиопски пътнически самолет, регистрирала разговорите в пилотската кабина. Това съобщи днес националната телевизия на Етиопия.

Според данните, получени от нея, сензорите са отчели неправилни показания за скорост и височина, което можело да бъде причина за трагедията.

Малко преди да се разбие самолетът, пилотът е съобщил за трудности и е поискал да се върне в Адис Абеба.

Докато трае разследването не можем да изключим нито една причина, каза главният изпълнителен директор на етиопската авиокомпания.

Самолетът "Боинг 737 МАКС 8" (Boeing 737 MAX 8) на "Етиопиън еърлайнс" в полет за Найроби катастрофира вчера малко след излитане от Адис Абеба. Загинаха всичките 157 човека на борда.

Това поражда въпроси за безопасността на този нов модел самолети, след като миналата година в Индонезия също имаше катастрофа с "Боинг 737 МАКС 8", сходна със сегашната. Тогава самолет на авиокомпания Лайън еър (Lion Air) падна край бреговете на Индонезия със 189 души на борда. При този полет в самолета също имаше възникнали проблеми със системата за поддържане на скоростта.

Днес Китай забрани на националните си компании да използват самолети Боинг 737 MAX. Това направиха и етиопските авиолинии, и Индонезия. Това доведе до срив на акциите на самолетостроителя Боинг (Boeing), които се сринаха с 9 на сто в ранната търговия днес.

Самолетите 737 МАКС 8 използват двигатели LEAP-1B, произведени от Си Еф Ем интернешънъл (CFM International) - съвместно дружество на Дженерал електрик (General Electric) и френската Сафран (Safran SA). Акциите на Сафран днес поевтиняха с 1,6 на сто.

Американският самолетостроител Боинг (Boeing) отложи и тържественото представяне на новия си широкофюзелажен самолет 777 Екс (777X), планирано за 13 март, заради катастрофата в Етиопия. Говорител на концерна посочи, че в програмата 777 Екс няма забавяне, но събитието в Сиатъл е прехвърлено за по-подходящо време, тъй като в момента Боинг е насочил вниманието си към оказване на подкрепа за етиопския превозвач.