Това заяви по БНТ Алекси Кесяков - секретар на Обществената комисия по пътна безопасност в МВР по БНТ, цитиран от Агенция КРОСС.

По думите му, 60-70 от автопроизшествията на ден са в резултат на употреба на алкохол. Според Кесяков, допустимата концентрация на алкохол трябва да се обсъди, защото със сигурност ще има „за" и „против". Той коментира, че хората трябва да бъдат убедени, за да не допускат шофьор, употребил алкохол, да се качи да кара кола.

Преди няколко дни Кесяков съобщи, че КАТ иска да взима книжката и за една бира. От Пътна полиция ще предложат толерансът от 0,5% алкохол в кръвта при шофиране да отпадне.

Лекарствата, взимани от шофьор, няма да бъдат отчетени от дрегер, но част от тях правят водачите неадекватни и затова хората трябва внимателно да четат листовките. Това посочи проф. Никола Александров - токсиколог в клиниката по „Токсикология" на Медицинска академия. Той коментира, че дрегерите на КАТ не отчитат взети от водача на МПС наркотици, но има тестове за слюнка и по този начин това може да се контролира.

Световна практика е да се въвеждат вътрешни зони в градовете на Европейския съюз, в които скоростта да бъде 30 км/час, посочи още Кесяков и уточни, че това не е случайно, защото 30 км е границата в скоростта, при която човек може да пострада.

Предложените промени в Закона за движението по пътища за нулева концентрация на алкохол, промени в максимално допустимата скорост, контрол за наркотици ще се обсъждат, за да получат обществена подкрепа и тогава ще бъдат приети, обобщи Алекси Кесяков.