Двама служители на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) са загинали след инцидент с локомотив на частен превозвач в столицата. 

За инцидента са потвърдили пред БТА както от пресцентъра на дружеството, така и от Столичната дирекция на вътрешните работи.

Двамата работници - на 37 и на 57 г., са били служители на "Железопътна секция - София". Инцидентът е станал по време на работата им по поддръжка на релсовия път тази сутрин около 10 часа. Те са косели трева и са рязали клони и храсти в близост до жп-линията и вероятно не са чули шума от приближаващата машина. 

"Тази сутрин в 09:23 ч локомотив с 500 тона товар заминава от гара Илиянци за "Топливо". След обработката на товара в "Топливо", той отново се връща за гара Илиянци в 10:10 ч. Предполагаме, че в близките 10 минути вероятно двамата работници, които са косели трева в близост до жп-линията, не са чули шума от машината и са били блъснати", заяви д-р инж. Бойчо Скробански, заместник-председател на УС на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.

Локомотивният машинист ги е видял в последния момент. "Неговите твърдения са, че е карал с 20 км/час. В процеса на разследване ще установим и причините. Машинистът не е задържан", каза още Скробански.

"Образувано е следствено дело. В момента МВР оказва съдействие основно по огледа на местопроизшествието", съобщи от своя страна вътрешният министър Калин Стоянов.

Освен действията на разследващите и на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт, са образувани и проверки от Инспекцията по труда и Инспекцията по безопасност на превозите към НКЖИ. 

"Ако е било ясно, че там има работници на ДП НКЖИ, които разчистват трасето, е трябвало да има "прозорец", през който движението на влаковете да бъде спряно, както и сигналисти от двете страни. Води се разследване дали движението е било разрешено и дали този локомотив има разрешение за движение по участъка на линията", каза представителят от Асоциацията на железопътните предприятия проф. Симеон Ананиев пред "Фокус".