Съдът: АПИ носи частична вина за катастрофата на "Струма", при която загинаха 45 души
Според решение на магистратите в Перник Пътната агенция следва да заплати на всеки от ищците по 20 000 лева обезщетение
Обратно в новинатаКоментари - Съдът: АПИ носи частична вина за катастрофата на "Струма", при която загинаха 45 души | Днес.dir.bg
Коментари
Абе 100% АПИ е виновно, защото е направило магистрала. Да бяха оставили прашния черен път, да вървят само каруци с 10 км/ч, никой няма да пострада. Иначе по въпросния участък минавам от момента, в който е пуснат в експлоатация, над 10 пъти годишно в двете посоки. Забележки нямам.
на една от снимките ЯСНО СЕ ВИЖДА КОЙ Е ВИНОВЕН. Дясната лента няма маркировка за разделяне от аварийната и си мислиш че са една, в тъмното да не говорим. От там нататък в завой няма какво да се обяснява защо е скочил на мантинелата, която пък ИЗОБЩО НЕ ТРЯБВА ДА Е ТАМ. 100 пр вина на АПИ УБИЙЦИ НЕЩАСТНИ
За тази отсечка мога да говоря от личен опит. Както много неща в България, все нещо е недомислено, недопроектирано или е чопнато малко оттук оттам. Малко по-нататък, при разклона за Старо село преди няколко години се връщах от Германия в посока Кулата. Дъжд, гадно време, за един опитен шофьор е ясно, че на тоя бабунчест път повече от 80 си е чиста проба самоубийство. Карам си аз, и две румънски голфчета 7 ме задинават с около 120 км/ч ... Хммм, помислих си. Дано да стигнат. След 5 километра единия се беше ударил в дясната мантинела, беше я скъсал и се беше нанизала през целия автомобил като шиш. Него го беше изкормила през стомаха и десния крак, късайки феморалната артерия(след 40 секунди беше пътник, нямаше какво да направя), а жена му, горката, мантинелата и беше отрязала двата крака единия през коляното и другия между глезена и коляното. Аз и слагах турникети. Абе, викам си, как автомобил ще "скъса" мантинела, бе. Ами видях я - ламарината ми се стори 3,5-4 мм на момента, но зашото беше тъмно не можех да видя повече. След известно време спрях да огледам - олеле майко - болтовете на снадките не бяха от неръждаема стомана, бяха силно корозирали, но иначе мантинелата си изглеждаше добре. Поразпитах тук-там отговорните лица, отговор ми беше обещан, но не получих. Не се сърдя на никого, след две години смениха мантинелите и сега ... всичко е точно! Както с онзи от НСО дето уби човека до Аксаково и после преасфалтираме ... абе всичко е точно, да влезе убития! А още колко такива местенца има в България, които чакат да убият някого ...
Ужасна история... без думи...
Така е. Не е само при нас. И в Германия ми се случи нещо подобно, едно момче ми издъхна в ръцете, така, че съм претръпнал. Това го казвам с идеята, че не се случва само при нас. Навсякъде може да стане. Отделно трябва да сме оптимисти и това го забелязяам в България - степента на самокритика от страна на властите се е повишила. Това в комбинация с гражданско обшество дава резултати. Трагедии никога не са изключени, но можем да ги минимизираме. Илюзия е да смятаме, че за 2-3 години можем да оправим с магическа пръчка неща, наслагвани с десетилетия, но тенденцията е добра. В тази връзка статията е много позитивна - само по този начин ще се стимулира самокритиката на отговорните - в случая АПИ - защото тоя милион вместо да го дадат на хората и да се чувствст отговорни за смъртта им, можеше да го вложат в кадърно изпълнение. И следващият път директорите на АПИ ще се замислят. Иначе тия пари - бълха ги е ухапала!
Ква кола караш да знам като те видя на пътя да се прекръстя и да те изчакам да минеш
Сеат леон, 2021, червен, с българското знаме отзад, немски номера. Няма да ме объркаш. Не се напрягай! При добро време и 250 км/ч си е нормална скорост - правя я отвреме-навреме със служебните шкодички ЕрЕс вариант. Но в светлата част на деня, където нямам ограничение(в Германия) и при спокоен трафик. В тъмната част на денонощието над 160 си е огромен риск - части на пътя, животни, дори и малки ... А при определени условия - климатични, особености на пътя и дори и ако не се чувствате добре(като за последното ако може отложете и дайте колата на друг), дори и 60 може да са много!
Откакто я пуснаха тая отсечка, всеки път, минавайки от там си мислех, че тука няма как да не стане беля и някой да се натресе в тоя остров с мантинела, който се озовава след завоя точно между две платна, без никаква ясна маркировка, но чак за такава трагедия не съм помислял. Колкото и да се оправдават с това, какъв бил автобуса, какъв бил шофьора, за мен 90% от вината е на зле проектирания и зле маркиран участък.
"е имало редица технически неизправности по пътното платно, заблуждаващи маркировка и знаци, некачествени мантинели и асфалт," Поне 30% от пътищата у нас отговарят частично или изцяло на горното.
Сами се набутваме.Сто пъти съм минавал оттам никакъв проблем.Как другите са минавали преди него без проблеми?Автобусът е превозвал лесно запалимо вещество и се е запалил.Иначе като катастрофа нищо особенно.Ако не беше пожара нямаше да я има тази статия.
Запалването е следствие от удара, а не обратното. Прав си че ако не са возели прекурсор за дрога нямаше да се запали при удара и вероятно пътниците щяха да са живи.
Напротив. Взрив и след това изхвърляне към мантинелата. Намерете първоначална информация по случая вкл. и свидетелски показания на шофирали след автобуса
И аз това не разбирам. Всеки ден минават голямо количество коли. Условията за всички са еднакви, път и маркировка са еднакви. И не катастрофират. А тези се бутнали и сега да им се плаща. А дали може да се направи по-добре, може, но това е друга тема. Сега да ни напнат и всеки що се бутне в България ще почне да съди държавата. Като английските туристи, дето пускаха оплаквания срещу хотела и си изкарваха безплатен престой. Или шашма със застраховки. Като се има предвид, че са били шиптъри, най-вероятно в съда е играла парата. Колко вземат, все ще е добре. Дали това в Сърбия може да стане, ако ще и да са виновни с пътя.
Как така частична вина? Път ,без маркировка съгласно стандартите!! Път, без нужните документи!!! Път, опасен за движение!!! Това е българско правораздаване!! Ето така , нищо няма да стане , никога!
И с 40 км в час да беше се движил , взривът вътре в автобуса пак щеше да го изхвърли към мантинелата. С впрочем как така има автобус с такива регистрираципнни номера? Според митниците в С.М . само двата автобуса/пристигнали невредими преди него/ са регистрирани,че напуска страната? Т.е този е бил фантом: нито е регистриран, нито е бил в ред /както казаха в първите репортажи/, взрив вътре.....но ....АПИ в България е виновна.
А как двата автобуса преди него са стигнали благополучно до Сев.Макефония? С какво му е бил зает втория резервоар ,че се е наложило да спира да зарежда отново само единия ,за разлика от другите два автобуса? Какво е текло от резервоара още в Турция по думите на един от пътниците ,не се сещам от оцелелите или от човек от другия автобус,който е сигнализирал за това на шофьора още преди да потегли за България. Доколкото си спомням взривът изхвърля автобуса към мантинелата, с не неправилно взет завой.
Моля, пуснете едно съобщение, че днес и утре в София се въвежда зелен билет. Това е карта за целия ден на цена 1 лев. На сайта им има подробно съобщение. Стига сте се занимавали с клюки и простотии, направете и нещо добро. Тоя въздух и вие идецата ви го дишат.
АПИ носи поне 90% от отговорността и поне 50% за много други катастрофи. Когато е тъмно и когато човек не познава пътя, той изцяло разчита на маркировката и знаците, които в нашата мжава държавица липсват и са неадекватни в поне половината от пътната мрежа. А Струма е много малко магистрала. Минавал съм 2 пъти, в по-голямата си част е скоростен път, а не магистрала. Защото не е изградена и не минава изискванията за такава. Бяхме спрели в аварийната лента, която при скоростен път НЕ Е аварийна, и идват едни полицаи, дето явно само това дебнат, и готови да ми пишат акт. Викам - вие оня знак 3-4 км назад видяхте ли го? Ония ме гледат, не зацепват. Викам има един син знак, с една бяла кола.... те пак... викам - пишете, ще се видим в съда. Тия мигат на парцали, не могат да разберат за какво става въпрос. Пък аз минавам за първи път и все още не знам, че те това инженерно чудо го имат за магистрала... та писаха те, падна в съда. Точно заради знака за скоростен път. Крайно време е АПИ да започне да поема отговорност за тези неща. Не може на един път 30 години да няма никакъв знак на един завой и някой льольо да се разбие на тоя завой и те, да отчетат дейност, да лепнат знак 60!
Струма е всичко, но не и магистала. Гаден крив и недомислен път
макета се утрепàха, а не някой друг? (даже цигани - не) Това нищо на никого ли не говори?
всички карали месеци наред със 130-140 и никой от тях не се блъснал, а макетата карали със 106, обаче пътят им виновен, щото бил за 90... Верваме, верваме...
Значи ще кажеш че автобуса е карал със 140-150 ли? Въпреки че експертизата показва друго. Яко са ви промили малките мозъчета…но не случайно сме в бедна проста държава…като народа е прост като тебе
Не, не искам да кажа това! Не ми слагай в устата думи, които не съм казал! Искам да кажа, че има нещо много гнило в цялата работа! Ако наистина пътят е видимо опасен и е за 90, и никой преди това не е претърпял никакъв инцидент, това означава, че македонският водач е карал с несъобразена с пътната обстановка скорост! Другите явно са съобразявали и са карали с под или около 90!
Проблема на макетата е че автобуса е карал бавно и е държал дясната лента. Ако беше карал бързо в лявата лента това нямаше да се случи. Защото в мъглата като кара в лявата лента шофера се ориентира по маркировата от ляво и тя дори да е изтрита има мантинела която се вижда. Този като е карал в дясната се е ориентирал по маркировката отдясно която е изтита и затова е гледал дясната мантинела. А тя точно там влиза в отбивката на чешмата което е пълен дебилизъм от страна на АПИ. И шофера като е влязъл в отбивката се е усетил че нещо не е така и е тръгнал да се връща на магистралата при което е нацепил разделителната мантинела между магистралата и отбивката. Дебилизма на АПИ е че първо влизането в отбивката е гадно, а още по гадно е излизането защото има завой и не виждаш нищо, а няма нормална ускорителна лента в която за се засилиш.
При така установената фактическа обстановка буди недоумение решението. България следва да изплати в пълна степен компенсациите на близките, а съответните длъжностни лица да се установят и да им се повдигнат обвинения.
Ново двайсе - не са виновни майката и бащата на шофера че са отгледали идиот, роден да натиска педала за газта, хахаха. Той шофера не е виновен че е карал с висока скорост, а проектанта и строителя на пътя, че не са му осигурили възможност да кара с висока скорост, той си е карал с колкото е трябвало Ццц, правова държава и върховенство на закона
шофьорът е карал автобуса със 106 километра в час при максимално разрешената скорост в участъка от 120 километра.
Така де карал като овен срещу стена, хахахаха, тоя мозък няма ли, някаква мисъл в посока да съобрази какво има напред
А томката в правилника дето пише, че се кара със скорост такава, че да може да се спре в зоната на видимост кво правим? При наличие на мъгла, завои, тъмната част от деня и прочее ограничения? Или на теб ти трябва някой до теб да ти казва в кой момент какво да направиш? И ти да му кресне грлей се праотата ша прая кот дси знам, животът си е мой и няма ми даваш наклон на к-а /п-та, хахахахахаха
Шофьора е карал с 5-км от горе… Това е нищо сравнение с всички ганьовци които не разпознават табелите за движение по пътищата
Ограничението на скороста за автобус по скоростен път е 90км/ч а не 120км/ч. 120 е ограничението за лек автомобил.
Ако съдът е направил правилна констатация за проектирането и строителството, , прокуратурата следва веднага да повдигне обвинения на подписалите заданието за проектиране, проектантите и изпълнителя на пътя. А дали ще го направи - как мислите?
За пореден път навеждане , за да угодим на някого. И всичко за сметка на обикновения човек. До кога???
ДЪржавата прави пътища, но всеки е длъжен да гледа пътя... Трябва УВОЛНЕНИЕ на СЪДИИТЕ- предатели, от Перник, отсъдили за тия албански - Ислямисти от Северна Макледония.. Тия албански ислямисти, заедно със сърбите, ТОРМОЗЯТ българите - Християни. Турци и албанци- Ислямисти пак са дали ПОДКУП от 5-10 лева, на някой съдия, за да ОТКРАДНАТ 5 милиона лева от България.
АПИ са най големите крадци и престъпници , милиарди откраднаха от Българите и хиляди хора загиват по тяхна вина и продължават да загиват !!!!
Цялата вина за отнетите човешки живота при тази тежка катастрофа, носят олигофрените проектирали и одобрили тази отбивка на завой, след който ако бързо не се изнесеш в лявото платно, директно се нанизваш на преградната мантинела на отбивката.
Не АПИ, а тиквата! Защото той се разпореждаше като онбаши в държавата, а и се хвалеше с тази магистрала!
Пернишкият съд да прочете ЗДП. Там пише че за автобуси ограничението р 100 км/ч по магистрала. Отделно автобуса трябва да е оборудван с ограничител на скоростта.
Ама разбира се, че точно 5-6км/ч отгоре са причина да се удари в мантинелата.. Не са вълните, дупките, обратните наклони или недомислените отбивки и къси ленти одобрени от някой павиан на заплата
И последния албанец мож ви осъди да му плащате дет посред нощите е летял по български път. И българския съд, вместо да ги прати при арменския поп да си търсят обезщетението, отсъжда милион лв и отгоре, за албанците.
Това недоразумение, което гробарите наричат магистрала цялото е “проектирано” по въпросния некомпетентен и престъпно опасен начин. Трябва да лежи бокича заради тая “магистрала”