Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, след отварянето на ценовите оферти за Лот 2 на АМ „Марица” в Агенция „Пътна инфраструктура”, предаде „Фокус”.
Най-ниска цена от около 122 млн. лв. предложи сдружение "Марица Хайлей", в което участват "Пътностроителна техника" и австрийската “Порр Техновал“, като българското дружество е под контрола на  Васил Божков.

„Минахме с премиера по „Тракия” по Лот 2 и по Лот 3 буквално със 70 км в час и се шегувахме в колата, че сега остава тези 70 км в час да ги докараме до 120 км в час”, каза Плевнелиев.
По думите му гръцката компания „Актор” с цена 1,9 млн. лв. на линеен километър се справят идеално с изграждането на Лот 3 на „Тракия” и са с около 2 месеца и половина пред графика си. По договор те трябва да приключат през септември 2012 г. , но биха могли да свършат към края на юни 2012, когато и „Трейс” ще е готова с Лот 2, добави министърът.

„При общ бюджет от 409 млн.лв. за Лот 1 и Лот 2 на АМ „Марица” ние сме на 256 млн.лв., тоест около 150 млн.лв. под бюджета. Като се прибавят и икономиите на „Тракия” , където имахме бюджет от 350 млн. евро, а договорихме за 248 млн. евро, икономиите са около 200 млн. лв. Това са едни драматични, много високи икономии, които изненадват самите нас – само за „Марица” и „Тракия” от над 350 млн. лв", коментира Плевнелиев.

По думите на министъра от икономията за "Тракия" са предоставени пари за строителството на метрото. "Икономиите от "Марица" ще отидат за изграждането на магистрала „Струма”, каза още той.
Според Плевнелиев, след като всички други големи инфраструктури проекти са договорени, „АМ „Струма” е „голямата хапка”.